נעילה חיובית באירופה; הערכות כי הממשל הסיני יתערב שוב

גולדמן זאקס: הממשל הסיני הוציא עד היום כ-1.5 טריליון יואן (236 מיליארד דולר) כדי לתמוך בשוק המניות המקומי ■ עליות שערים חדות גם בוול סטריט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמה חיובית, לאחר פרסום נתוני מאקרו באסיה. לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל ה"לייבור דיי", המדדים בניו יורק מזנקים היום.

במסחר בנפט נרשמת מגמה מעורבת וחוזה ברנט רושם עלייה של כ-1.3% לרמה של 48.3 דולר לחבית לאחר ירידה חדה אתמול.

איציק נוי, מנכ"ל חברת Smart Capital, מציין כי "שווקי המניות ירדו לרמת המחירים שנראו בפעם האחרונה בשנת 2014 בעיקר הודות לכך שהאירועים הבולטים אשר השפיעו על הכלכלה העולמית הגיעו יחד - מחירי הנפט גררו את מחירי מניות האנרגיה מטה, הקריסה בסין הוסיפה לא מעט למצב והחוסר וודאות בנוגע להעלאת הריבית בארה"ב, גם כן הכביד על מדדי המיות המובילים. עכשיו אנו מתקרבים לרגע בו חלק אחד ומשמעותי כבר מאחורינו - העלאת ריבית הפד. נוסף לכך, כאשר הנפט מזנק כ-22% אנו מתקרבים לעיתוי מצויין דווקא לחזור חזרה לשווקי המניות. העיתוי המדוייק כמובן יהיה ממש לאחר העלאת הריבית בארה"ב אותה אני צופה כבר לשבוע הבא".

בורסות אסיה נסחרו היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול רשמה בורסת שנחאי ירידה חדה.

ביפן פורסם היום נתון מעודכן על התמ"ג ברבעון השני, שרשם ירידה של 1.2% לעומת נסיגה של 1.6% בנתון הקודם.

בסין דווח היום כי העודף במאזן המסחרי הסתכם בכ-368 מיליארד יואן באוגוסט (60.2 מיליארד דולר), על רקע ירידה של 14.3% בייבוא לעומת ירידה קטנה יותר של 6.1% ביצוא לעומת החודש המקביל אשתקד.

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו היום סקירה במסגרתה הם מציינים כי הממשל הסיני הוציא עד היום כ-1.5 טריליון יואן (236 מיליארד דולר) כדי לתמוך בשוק המניות המקומי. מהלכי ההתערבות החלו לפני כ-3 חודשים. ההתערבות עד היום היא בהיקף של כ-9.2% מהמניות הסחירות בשוקי המניות בסין ולדעת מחברי הסקירה חששות המשקיעים ממנה הם מוגזמים ומיצו את עצמם.

סין תיקנה אתמול את נתון התמ"ג שלה לשנת 2014, שעומד כעת על צמיחה של 7.3% לעומת קריאה קודמת של 7.4% בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

תיקון זה אינו מביא מזור לחששות הסוחרים בשווקים, המנסים להבין עד כמה חמורה ההאטה הכלכלית בסין. בנוסף, יש הגורסים כי כעת, בצל דוח תעסוקה אמריקאי חלש מהצפי, הפדרל ריזרב ימתין החודש ולא יעלה את הריבית, לראשונה מאז 2006.

בטוקיו רשמה מניית סופטבנק עלייה של כ-2% לאחר ירידות חדות בימי המסחר הקודמים.