Ability הישראלית תמוזג לתוך Cambridge לפי שווי של 192 מ' ד'

Ability, שהוקמה לפני 21 שנה, מפתחת פתרונות תקשורת מודיעינית עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה ■ רק אשתקד הציגה שיפור ניכר בתוצאותיה הכספיות ■ בעלי המניות בה יקבלו מניות של חברת הבלאנק צ'ק, Cambridge בשווי של 173.4 מיליון דולר, ומזומן בשווי של 18.2 מיליון דולר ■ בעלי השליטה ב-Ability יקבלו כ"א מניות ומזומן בשווי של 96 מיליון דולר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מיזוג כזה לא קרה מזמן, לפחות בגזרה הישראלית. חברה ישראלית ותיקה מתמזגת לתוך חברת בלאנק צ'ק ("צ'ק פתוח") אמריקאית וכך נכנסת לוול סטריט בדלת האחורית. מהודעה שפרסמה הבוקר Cambridge Capital Acquisition Corporation האמריקאית עולה כי היא תמזג לתוכה את Ability הישראלית לפי שווי כולל של 192 מיליון דולר - 173.4 מיליון דולר מתוכו על ידי הנפקת מניות של Cambridge לבעלי המניות של Ability לפי מחיר של 10.1 דולר למניה, והיתר, 18.2 מיליון דולר במזומן. מניית Cambridge נסחרת בנאסד"ק.

לפני שנחזור לפרטי העסקה לעיל, נזכיר מהי חברת צ'ק פתוח. זוהי חברה ללא פעילות, שמגייסת הון בשוקי ההון מתוך מטרה למזג לתוכה פעילות או מספר פעילויות של חברות פרטיות וכך לאפשר להן להפוך לציבוריות. מכשיר הבלאנק צ'ק הוא מכשיר השקעה די פופולרי בוול סטריט, אך יעילותו בטווח הארוך עדיין מוטלת בספק. כך או אחרת, זהו מכשיר שמשגשג בתקופות גאות כמו הנוכחית, ולראיה העסקה לעיל.

במקרה של Cambridge, זו חברה שהונפקה בדצמבר 2013, ומכיוון שלחברות בלאנק צ'ק יש חלון זמן של 24 חודש עד שימצאו פעילות למזג לתוכן, אפשר להבין את העיתוי של הודעתה לעיל. בעלי המניות של Ability, שכאמור יקבלו מניות Cambridge, לא יוכלו למכור אותן במהלך 24 חודש מרגע סגירת העסקה.

Ability זו חברה ישראלית יחסית ותיקה שהוקמה בשנת 1994, והיא מתמחה בפתרונות של תקשורת מודיעינית עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה. החברה פעילה במעל 50 מדינות שונות, ובין פתרונותיה ניתן למצוא פתרונות מעקב, יירוט, פענוח, אבטחת מידע ועוד. בנג'מין גורדון, מנכ"ל Cambridge, ציין בהודעתה כי "אנחנו מאמינים ש-Ability מובילה בתחומה, ויש לה מוניטין בשוקי הפעילות שלה". אנטולי חורגין, מנכ"ל Ability, ציין כי "מיזוג זה יוכל להגדיל את המודעות לפתרונות החברה, ולהרחיב את שוקי היעד שלה מעבר לאמריקה הלטינית, אסיה, אירופה ואפריקה, דהיינו בין היתר בארה"ב".

עוד עולה מתנאי העסקה כי בעלי המניות של Ability יוכלו לקבל מניות נוספות של הרוכשת, וזאת בכפוף לעמידה באבני דרך, ובמקרה דנן - רווח נקי. אלו יוכלו לקבל עד 8.45 מיליון מניות, במקרה שהרווח הנקי בשנה זו יגיע ל-27 מיליון דולר; 40 מיליון דולר בשנת 2016; 60 מיליון דולר בשנת 2017 ו-80 מיליון דולר בשנת 2018.

מתוצאות Ability שפורסמו במסגרת הודעת המיזוג עולה כי החברה פרצה רק השנה, וזאת למרות שהיא כבר חיה ובועטת מעל 20 שנה. אשתקד עמדו הכנסותיה על 22.1 מיליון דולר, והרווח הנקי היה רק 3.6 מיליון דולר (שולי רווח של 16.3%). במחצית הראשונה של 2015 הציגה החברה שיפור ניכר, וההכנסות עמדו על 48.7 מיליון דולר, למעלה מפי 2 לעומת כל 2014. הרווח הנקי עמד על 17 מיליון דולר (שולי רווח של 34.9%) - דהיינו שיפור משמעותי.

לפי נתוני רשם החברות, ל-Ability יש שני בעלי מניות פרטיים ולא יותר: אנטולי חורגין, שכאמור מכהן כמנכ"ל, ואלכסנדר אאורובסקי, שמכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות ראשי. לכל אחד מהשניים יש מחצית מהון המניות, וזה אומר שבעת סגירת המיזוג הם יקבלו מניות ומזומן (כאמור, בעיקר מניות) בשווי של 96 מיליון דולר, או 374 מיליון שקל.

Ability

שנת הקמה: 1994

משרדי הנהלה: תל אביב, ישראל

מה עושה: פתרונות לתקשורת מודיעינית עבור גופי ממשלה, צבא ומשטרה

היקף פעילות גלובלית: נוכחות במעל 50 מדינות

מייסדים: אנטולי יורגין (המנכ"ל) ואלכסנדר אאורובסקי

שווי ברכישה: 192 מיליון דולר (בעיקר במניות הרוכשת, ורק 18.2 מיליון דולר במזומן)