נעילה חיובית בבורסות אירופה; בורסת לונדון עלתה 1.4%

"הבורסה בטוקיו לא תרשום ביצועים טובים ברבעון הרביעי של השנה" ■ עליות שערים בוול סטריט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

עליות שערים חדות נרשמו היום (ד') בבורסות אירופה, אך לקראת הנעילה הן התמתנו, בד בבד עם התמתנות העליות בבורסות ניו יורק.

מנכ"ל מכללת אפיק פיננסים אלי קאופמן, מציין הבוקר כי "הנתונים שפורסמו בסין מצביעים כנראה על המשך התנודתיות בשוק הסיני וסביר להניח שלממשל הסיני אין עדיין את האפשרות להישאר אדיש לנתונים הללו ולהימנע מלנקוט מדיניות מוניטרית ,אלא להמשיך להזרים כספים אל המערכת הבנקאית דרך הבנק המרכזי במטרה לגרום לפיחות נוסף ביואן".

עליות חדות נרשמו היום בבורסות אסיה. מדד הניקיי בטוקיו זינק ביותר מ-7%.

אריק ליו, מנהל השקעות ב-Vanda Securities, אומר ל-CNBC כי "מדובר ביישור קו עם מדדי ארה"ב לאחר העליות שנרשמו שם אתמול ולא בעליות על בסיס נתונים כלכליים או דוחות. לדעתנו הבורסה בטוקיו לא תרשום ביצועים טובים ברבעון הרביעי של השנה".

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול, יום המסחר הראשון בשבוע, בעליות שערים חדות, על רקע ההערכה כי סין תנקוט עוד צעדים כדי להאיץ את הצמיחה.

אתמול פורסמו נתונים כלכליים מאכזבים בסין: היצוא מהכלכלה השנייה בגודלה בעולם ירד זה החודש השני ברציפות. הירידה באוגוסט עמדה על 5.5%, לאחר נפילה של 8.3% ביולי. היבוא לסין באוגוסט ירד ב-13.8%, מה שמעיד על עומק ההאטה הכלכלית בסין שזרעה פחד בשווקים בתקופה האחרונה.

כעת, פעילים בוול סטריט מעריכים שהממשל הסיני לא יישאר אדיש לנתונים החלשים וימשיך במדיניות מוניטרית ופיסקלית מרחיבה על מנת להאיץ את הצמיחה.

אך השוק לא מתרכז רק בסין, אלא גם בציפיות להעלאת הריבית בארה"ב החודש. ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תתכנס ב-16-17 בספטמבר לקבל את החלטת הריבית, והמשקיעים חלוקים בדעתם באשר לתזמון העלאת הריבית. האם הפד יחליט להעלות את הריבית כבר בשבוע הבא או ידחה זאת לפגישה המוניטרית הבאה? הדעות חלוקות, בייחוד אחרי דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי ולא היה חזק במיוחד או חלש במיוחד.

מניית פוג'י תעשיות כבדות זינקה בטוקיו על רקע דיווחים כי יצרנית מכוניות סובארו תעלה את היקפי הדיבידנדים שהיא מחלקת.