וול סטריט ננעלה בירידות של עד 1.5%; הנפט ירד ב-3.9%

בשוק מעריכים כי הממשל בסין ימשיך לנקוט בצעדים אגרסיביים במטרה לתמוך בכלכלה ■ אפל השיקה היום את מכשירי הדגל החדשים שלה - ה-6S וה-6S פלוס ■ מניית עליבאבא ריכזה עניין רב

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה שלילית, למרות נעילה חיובית בבורסות אירופה, ועליות חדות שנרשמו באסיה מוקדם יותר. ללא נתוני מאקרו מהותיים, המשקיעים עדיין מתמקדים בספקולציות האם הפד ישנה כיוון ויעלה את הריביות בפגישה בשבוע הבא. גם מחיר הנפט ממשיך להשפיע על המסחר. מחיר הנפט מסוג WTI ירד היום ב-3.9% ל-44.15 דולר לחבית.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות חדות, כאשר מדד הניקיי קפץ בכ-7% ומדד שנחאי הוסיף לערכו יותר מ-2%. זאת חרף נתונים מאכזבים שפורסמו אתמול והצביעו על ירידה של 5.5% ביצוא בחודש אוגוסט, לאחר ירידה של יותר מ-8% ביולי. הסנטימנט החיובי באסיה גלש גם לאירופה, שם הבורסות ננעלו בעליות.

"השווקים באסיה זינקו כאילו הם בלעו סטרואידים", מציין נאעם אסלם, אנליסט בכיר בחברת AvaTrade. אסלם, כמו אנליסטים אחרים בשוק, מעריכים כי הממשל הסיני ינקוט בצעדים נוספים כמטרה לתמוך בכלכלה ולמנוע קריסה בשוק המניות.

השוק לא מתרכז רק בסין, אלא גם בציפיות להעלאת הריבית בארה"ב החודש. ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תתכנס ב-16-17 בספטמבר לקבל את החלטת הריבית, והמשקיעים חלוקים בדעתם באשר לתזמון העלאת הריבית. האם הפד יחליט להעלות את הריבית כבר בשבוע הבא או ידחה זאת לפגישה המוניטרית הבאה? הדעות חלוקות, בייחוד אחרי דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי ולא היה חזק במיוחד או חלש במיוחד.

מניות במוקד

אפל בלטה היום במסחר, על רקע השקת המוצרים החדשים שלה, בראשם דגמי האייפון החדשים.

חברת קוויקסילבר הגישה לביהמ"ש בקשה לפשיטת רגל. החברה הודיעה כי עסקיה באירופה ואסיה אינם חלק מהבקשה.

לוקהיד מרתין צפויה להודיע על פיטורים של 500 עובדים, כך דווח ב"רויטרס".

עליבאבא המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה כי היא חותכת את תחזית המכירות שלה לרבעון השני, עדות נוספת להאטה בכלכלה הסינית. אתמול מניית החברה השילה מערכה כ-4.7%.

רשת בתי הכלבו מייסיס הודיעה כי היא שוקלת לסגור 35-40 סניפים בתחילת 2016 כחלק מתכנית אסטרטגית שנועדה להתמקד בסניפים החזקים שלה ולהקצות להם יותר משאבים.

סרגון הודיעה היום כי שלושה מפעילי תקשורת סלולרית מובילים מצפון אמריקה, הנמנים עם לקוחות החברה, מטמיעים את פלטפורמת ה- IP-20 של סרגון במסגרת הרחבה ושדרוג רשתות הדור הרביעי.