ג'ף ריבס ממרקטוואץ' מסמן את ההימור של השבוע בשוק המניות

מהמרים שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית ביום ה'? קנו מניות בנקים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

בעוד משקיעים ואנליסטים רבים בוול סטריט וברחבי העולם עדיין לא יודעים מה הפדרל ריזרב יחליט לעשות ביום ה' - להעלות את הריבית או להמתין עם ההידוק המוניטרי - הפרשן הכלכלי ג'ף ריבס מאתר מרקטוואץ' מציע לאלה שחושבים שהפד יעלה את הריבית להצטייד במניות בנקים.

ההימור פשוט למדי: העלאת ריבית טובות לבנקים כיוון שהן משפרות את שולי הרווח שלהם. מרווחי האשראי משתפרים בסביבת ריבית עולה והדבר מחלחל כמובן לשורת הרווח של הבנקים. לכן, לאורך ההיסטוריה, מניות הבנקים מגיבות בד"כ בחיוב להעלאות ריבית.

ההימור של ריבס סולידי יותר ממה שמשתמע, שכן גם אם הפד לא יעלה את הריבית מחרתיים, העלאה זו צפויה עד סוף השנה. הוא מונה 6 סיבות למה לדעתו כדאי לקנות את מניות הבנקים בארה"ב:

1. לאחר שנים של סביבת ריבית נמוכה, הבנקים למדו להרוויח מפעולות מגוונות, כמו למשל הבנק האזורי  Huntington Bancshares (סימול: HBAN) שהציג ברבעון השני רווחי שיא הודות זינוק בהכנסות מעמלות והוצאות תפעול נמוכות. בנק PNC Financial Services (סימול: PNC) הוא דוגמה נוספת לבנק שעבר התייעלות מהותית שכללה פיטורי עובדים וסגירת סניפים לצורך חיסכון של חצי מיליארד דולר בהוצאות השנתיות.

2. ריבס טוען שוול סטריט לא מתמחרת נכון את מניות הבנקים וממעטת בערכן של תוכניות ההתייעלות בבנקים השונים, מהבנקים הגדולים כמו בנק אוף אמריקה  עד לבנקים קטנים יותר. 

3. הפריחה בשוק הנדל"ן האמריקאי משמעותה פריחה בעסקי המשכנתאות של הבנקים. בחודש אוגוסט, מכירות הבתים בארה"ב עלו לשיא שלא נראה מאז שנת 2007, וזו עדות נוספת לאיתנות שוק הנדל"ן.

4. השווי של מניות הבנקים אחרי התיקון בשווקים הפך אטרקטיבי למדי. מכפיל הרווח הנוכחי המצרפי של מניות הבנקים עומד על 14.7 והמכפיל העתידי על 6.7 בלבד, כך שסקטור הבנקים הוא הזול ביותר מבין כל הסקטורים ב-S&P 500. ריבס מציין במיוחד את מניות סיטיגרופ  שנסחרת במכפיל הון של 0.75 ואת MetLife (סימול: MET) שנסחרת במכפיל הון 0.78.

5. הנימוק החמישי של ריבס הוא מחזוריות כלכלית. הוא מזכיר את האבטלה שממשיכה לרדת בארה"ב ואת הצריכה הפרטית שעולה. מהצמיחה הזו מרוויחים כמובן הבנקים.

6. דור המילניום נכנס לתמונה. זהו דור שעושה הכל מאוחר - מתחתן מאוחר יותר, מביא ילדים לעולם בגיל מאוחר יותר - וכעת הם ייכנסו למעגל הצריכה וייטלו הלוואות מהבנקים, שכמובן ירוויחו מכך.