איש העסקים מל מוריס, המחזיק ב-12% מחברת King Digital Entertainment, יוצרת משחק הלהיט העולמי למובייל "קנדי קראש" - הפך החודש לבעל השליטה בדרבי קאונטי. זאת לאחר שבשנה שעברה הוא רכש 22% מהקבוצה האנגלית, אותה הוא אוהד מילדות. בקיץ האחרון קיבל מוריס את תפקיד יו"ר המועדון, בו גם שימש במהלך העשור הקודם כדירקטור.
בדרבי, שמדורגת נכון לעתה במקום ה-10 בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה האנגלית), לא חשפו את היקפה הכספי של העסקה, שהעבירה את השליטה מידיה של קבוצת המשקיעים האמריקאית GSE, בראשותו של אנדי אפלבי - לשעבר חבר הנהלה בקבוצת ה-NBA דטרויט פיסטונס.
שווי ההחזקות של מוריס ב-King Digital Entertainment, הנסחרת בנאסד"ק, עומד על כ-400 מיליון דולר (כ-258 מיליון ליש"ט). בעבר ייסד אתר היכרויות אינטרנטי, uDate, אותו מכר, לפי ה"פייננשל טיימס", ב-100 מיליון ליש"ט.
על-פי הדוחות הכספיים האחרונים של דרבי, הנכונים לסוף עונת 2013/14 - הקבוצה רשמה הפסד נקי של 7 מיליון ליש"ט. כל החובות שלה כוסו לאורך השנים על-ידי הבעלים, כך שמוריס למעשה מקבל לידיו "דף נקי".
באופן טבעי, השאיפה ארוכת הטווח של דרבי תהיה להעפיל אל קופת הזהב שטומנת בחובה עלייה לפרמיירליג: החל מהעונה הבאה, גם הקבוצות הקטנות ביותר בליגה יהנו מהכנסות מינימליות של כ-100 מיליון ליש"ט מזכויות שידור בלבד. מוריס אמר לאחר השלמת העסקה בראיונות לתקשורת באנגליה כי "המטרה שלנו היא לא רק לעלות לפרמיירליג - אלא גם לתקוע שם יתד. ראינו כבר קבוצות שעלו וירדו ועלו וירדו מהפרמיירליג לאורך השנים, גם דרבי הייתה חלק מהמעגל הזה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.