הטיפ היומי: המניה שרצה למרחקים ארוכים

חברת התקשורת Sprint נקטה בשנים האחרונות אסטרטגיית מחיר, שבעזרתה גרפה נתח שוק במגזר הסלולרי, ובשנה האחרונה היא מתמקדת בהקטנת עלויות לצד תמחור

חברת התקשורת Sprint / צילום: בלומברג
חברת התקשורת Sprint / צילום: בלומברג

חברת התקשורת Sprint נסחרת בניו יורק (סימול: S) בשווי 18.6 מיליארד דולר. החברה מציעה שירותי תקשורת קווית, סלולרית ואינטרנטית, ובעלת השליטה בה (81%) היא סופטבנק היפנית. ספרינט שמה דגש על גיוס לקוחות על-ידי שיפור תשתיות ופישוט ושיפור חוויית השירות עבור הצרכנים. בשנים האחרונות נקטה החברה אסטרטגיית מחיר, שבעזרתה גרפה נתח שוק במגזר הסלולרי, ובשנה האחרונה היא מתמקדת בהקטנת עלויות לצד תמחור.

ברבעונים האחרונים נרשם שיפור ניכר בשולי הרווח, וברבעון הפיסקאלי הראשון (שהסתיים ביוני), עמדו שולי הרווח התפעולי התזרימי על 25.9%, לעומת 20.8% ברבעון המקביל, וספרינט מצפה לשיפור נוסף.

ההשקעה הגבוהה בתשתיות, ציוד ותדרים תותיר כנראה את התזרים החופשי שלילי בשנתיים הקרובות, למרות הצפי לירידה הדרגתית בשיעור ההשקעות ההוניות. השימוש בהון יגדיל את דרישות המימון בטווח הקצר, ולא ניתן לפסול אפשרות של גידול נוסף במצבת החוב שלה, כדי לתמוך בפעילות. אולם לאור המחויבות המשתמעת של סופטבנק, נראה שהחשש מזינוק ברמות החוב של החברה יירד.

ב-2015 צמח הרווח התפעולי התזרימי ב-9.5% ל-6 מיליארד דולר. החברה מצפה לשיפור בהכנסות ובמרווחים בשנים הקרובות. בסוף יוני עמדה רמת המזומנים במאזן החברה על כ-2.3 מיליארד דולר - רמת נזילות נאותה לפחות לשנתיים הקרובות. לזכותה עומד גם קו אשראי.

לספרינט יש מספר סדרות אג"ח לטווחים של 1-25 שנה. דירוג האג"ח הבכירות הבלתי מבוטחות הוא B/B2 פלוס, ושל הסדרות המבוטחות - BB/Ba2. ההשקעה באג"ח החברה מיועדת למשקיעים בעלי פרופיל סיכון גבוה יחסית בשל רמת המינוף הגבוהה יחסית של החברה המתבטאת ברמת הדירוג. מחירי האג"ח עלולים להיות תנודתיים, וההשקעה אינה מומלצת ללקוחות שאינם יכולים לספוג תנודתיות.

פתיחת מרווחי הסיכון באג"ח נסגרה מעט, אך עדיין לא לרמות המייצגות נכונה את האטרקטיביות שבהשקעה בהן, לכן נראה שהמחיר הנוכחי הוא נקודת כניסה טובה מבחינת סיכון-סיכוי. הסדרות הארוכות נראות אטרקטיביות יותר מבחינת מרווחים ביחס לאג"ח דומות של המתחרות. לקוחות המעוניינים לצמצם סיכון מח"מ יכולים להתרכז בחלק הקצר יותר של העקום (או לשלב בין מספר סדרות) וגם שם לקבל פיצוי הולם לסיכון.

הכותב הוא ראש דסק מחקר בנקאות פרטית ובינלאומית, לאומי שוקי הון.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם