המשקיעים נבהלו מהפד: וול סטריט ננעלה בירידות של עד 1.7%

הפד החליט אתמול שלא להעלות את הריביות בשל חוסר הוודאות בכלכלה הגלובלית ■ אסטרטג שוק בכיר ב-Russell Investments: "זה זורק את סנטימנט המשקיעים מצד אל צד"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ו') בירידות שערים של יותר מ-1.5%, כאשר המדדים סיכמו את השבוע בטריטוריה שלילית. זאת לאחר שהפדרל ריזרב החליט אתמול לא להעלות את הריבית והעביר בכך מסר כי הוא חושש משבריריות הכלכלה האמריקאית, נוכח האתגרים בכלכלה הגלובלית. באירופה ננעלו הבורסות בירידות של עד כ-3% בעוד מדד הסטוקס 600 איבד מערכו 1.8%.

העלאת הריבית אתמול הייתה מהווה התחלה של חזרה לנורמליות במדיניות המוניטרית ובעיקר הייתה מעבירה מסר מהפד למשקיעים לפיו הוא מאמין שהכלכלה חזקה דיה כדי לספוג את העלאת הריבית. אך הודעת הריבית של הפד הייתה יונית מאוד ואנליסטים מעריכים היום שקובעי המדיניות חוששים מפגיעה בכלכלת ארה"ב, בייחוד נוכח ההאטה בצמיחה בסין.

בהודעת הריבית כתב הפד מפורשות כי ההחלטה להותיר את הריבית ברמה אפסית נובעת מכך ש"ההתפתחויות האחרונות בכלכלה הגלובלית עלולות לרסן את הפעילות הכלכלית וצפויות ללחוץ את האינפלציה עוד יותר מטה", בטווח הקרוב.

בפד אמנם מעריכים שהריבית תעלה עד סוף השנה, אך בשווקים חושבים אחרת. החוזים העתידיים על קרנות הפד מעידים על סבירות של 44% בלבד שהריבית תעלה השנה.

"המצב קשה", אומר אסטרטג שוק בכיר ב-Russell Investments. "התנודתיות גבוהה וחוסר הוודאות יימשך. זה זורק את סנטימנט המשקיעים מצד אל צד".

ב-17:00 פורסם מדד האינדיקטורים המובילים, שעלה ב-0.1% באוגוסט לרמה של 123.7 נקודות, לאחר שנותר ללא שינוי ביולי. בשוק ציפו לעלייה של 0.2% באוגוסט.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, נציין את קומקאסט שהודיעה כי תשלם 33 מיליון דולר כדי לטפל בתלונות לקוחות הנוגעות לדליפת פרטים אישיים.

אפל נסחרה על רקע הכרעת בית משפט בארה"ב שפסק לטובתה במשפט פטנטים שהתנהל מול סמסונג היריבה.

אדובי סיסטמס דיווחה אתמול על תוצאותיה ורשמה רווח רבעוני של 54 סנט למניה, גבוה ב-4 סנט מתחזיות האנליסטים. החברה עקפה גם תחזית ההכנסות אך סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי.