ויינשל יעזוב את איילון; אריק יוגב עשוי להחליפו

ויינשל: "לאחר לבטים רבים מצאתי לנכון להודיע על רצוני שלא לחדש את הסכם הניהול ב-30 ביוני 2016"

קבוצת הביטוח השישית בגודלה במשק, איילון  שבשליטת לוי רחמני, דיווחה היום (א') כי לאחר 4 שנים וחצי בתפקיד, מנכ"ל איילון ביטוח, אמיל ויינשל, יחדל לכהן כמנכ"ל החברה באמצע 2016 (סוף יוני, בעוד כ-9 חודשים), עקב "סיום כהונה".

על פי הערכות בשוק הביטוח, מי שעשוי ואף צפוי להחליף את ויינשל באיילון, שחלק מסמכויות הניהול בה ביום-יום צפוי לעבור לידיו של יונל כהן, לשעבר מנכ"ל מגדל, הוא אריק יוגב, שרק לאחרונה דיווחנו על עזיבתו בקרוב את תפקיד מנכ"ל חברת הביטוח של בית ההשקעות פסגות.

באיילון דיווחו כי הפרישה "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בני"ע של התאגיד". ויינשל הסביר היום, כי "לאחר לבטים רבים מצאתי לנכון להודיע על רצוני שלא לחדש את הסכם הניהול ב-30 ביוני 2016". הוא אפיין את תקופתו בחברה כ"מלאה בהישגים יוצאי דופן, ובכללם שיעורי צמיחה מהגבוהים בתעשיית הביטוח והפיננסים בכל התחומים... שיפור ניכר ועקבי ברווחיות החברה" ועוד.

מניית קבוצת איילון, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-524 מיליון שקל, עלתה בכ-35% מתחילת השנה, לא מעט הודות להודעה על כך שיונל כהן ירכוש במספר מנות כ-22% ממניות איילון תמורת 96 מיליון שקל, ויהפוך למנכ"ל הקבוצה האם הציבורית וליו"ר החברה הבת - איילון ביטוח. לפי שעה רחמני העביר לאחרונה לכהן 4.99% ממניות איילון בתמורה לסך של כ-21.8 מיליון שקל. כהן לא יהיה חלק מגרעין השליטה באיילון, שיישאר בידי לוי רחמני, מייסד החברה בן ה-84.

ליונל כהן ולאריק יוגב היכרות ארוכת-שנים, והיחסים בין השניים חבריים וקרובים במיוחד. יוגב כיהן כמנהל חטיבת הלקוחות בקבוצת מגדל - תפקיד מרכזי ביותר - בתקופתו של כהן כמנכ"ל הקבוצה. לאחרונה הודיע כי יוגב כי לאחר כשנתיים וחצי מאז הקים את פסגות ביטוח, הוא יעזוב את בית ההשקעות בינואר הקרוב.