אסיה ננעלה במגמה מעורבת; אפקט הריבית בארה"ב המשיך להעיק

בשווקים עדיין מעכלים את הודעת הריבית של הפד משבוע שעבר - ומעניקים סבירות נמוכה להעלאת הריבית בארה"ב השנה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אסיה ננעלו היום (ג') במגמה מעורבת ומחקו לקראת סוף יום המסחר את העליות שנרשמו בתחילת היום, וזאת בעקבות ירידות של מעל 1.3% בחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט. בורסת יפן סגורה לרגל חג.

 

בשווקים עדיין מעכלים את הודעת הריבית של הפדרל ריזרב משבוע שעבר ואת החששות שעלו ממנה באשר לצמיחה הגלובלית, לאחר שהפד נמנע מלהעלות את הריבית. אמש אמר בכיר בפד, דניס לוקהארט, כי הוא משוכנע שהריבית בארה"ב תעלה השנה.

"למרות העליות היום באסיה, קשה לראות את העליות מחזיקות מעמד בשל החשש ממדיניות הפד", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Pengana Capital. "חוסר הרצון של הפד לבצע הידוק מוניטרי קל מראה עד כמה שברירית כלכלת ארה"ב, במיוחד עם מסתכלים מעבר לנתוני התעסוקה". 

יו"רית הפד ג'נט ילן תדבר בהמשך השבוע ובינתיים הסוחרים מתמחרים סיכוי נמוך להעלאת הריבית השנה. החוזים על קרנות הפד מעידים על סבירות של 20% להעלאת הריבית באוקטובר ו-49% להעלאת הריבית בדצמבר, וזאת לעומת 59% לפני שבוע.

בסין מתכוננים גם בשוק ההון לביקורו הראשון של נשיא סין שי ז'ינפינג בארה"ב. חלק ממניות התעשייה והטכנולוגיה עלו לאור ספקולציות כי הביקור של נשיא סין בארה"ב, שיסתיים במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ביום שישי, יניב גם עסקאות חדשות לחברות בסין.

עוד לפני הביקור המתוכנן הוכרזו עסקאות כמו למשל ייצור רכבת ה"בולט" המהירה ע"י חברה סינית בארה"ב.