יוקר המזון בישראל מעסיק מאוד את הציבור בשנים האחרונות, וב"מטה כחול-לבן" במשרד הכלכלה - העוסק בסימון מוצרים תוצרת הארץ בתו כחול-לבן - החליטו לערוך סקר על מנת לבחון את עמדות הציבור כלפי רכישות מוצרים תוצרת הארץ על רקע יוקר המחיה.
מנתוני הסקר הבלעדיים שהגיעו לידי גלי צה"ל ונחשפים היום (ד') לראשונה מתגלה מגמה מדאיגה.
מהנתונים עולה כי רוב הישראלים מצהירים כי אם יש בפניהם שני מוצרי מזון - האחד תוצרת חוץ, והשני תוצרת הארץ אבל הוא יקר ב-10% - הם יזנחו את רצונם הטוב לתמוך בתוצרת הארץ ויעדיפו את המוצרים הנוכריים והזולים. עם זאת, אם מדובר בביגוד או בריהוט תוצרת הארץ - הצרכן יעדיף לקנות את התוצרת המקומית על פני מוצר מחו"ל.
סקר דומה שנערך לפני שנה וחצי לא גילה ממצאים כאלה, ואפשר להעריך כי המשך עליית המחירים ואירועים כמו "מחאת המילקי" גרמו לאנשים להרגיש מרומים. בסך-הכול הצהירו 45% כי יעדיפו תוצרת חו"ל, לעומת 33% מהנשאלים שאמרו כי ידבקו בתוצרת הארץ.
עוד ניתן לראות בסקר הזה כי לדתיים ולחרדים חשובה יותר תוצרת ישראלית, ואולי גם לכשרות יש תרומה לזה. בנוסף, יש עלייה במספר הצעירים בני 25 עד 34 שמצהירים כי הנושא כלל לא חשוב להם, זאת לעומת המבוגרים בני 55 ומעלה שהנושא מאוד חשוב להם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.