הסרטון השערורייתי ב"אלנבי 40": הפגנות לסגירת המועדון

ארגון נעמת: "אבדה הבושה, ונחצו כל הקווים האדומים; יש לפעול להפסקת פעילות המקום, ויפה שעה אחת קודם. להעמיד לדין את בעלי המועדון וכן את מי שהיה נוכח במקום וצילם ולא ניסה לעצור את המעשים"

אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו
אונס אלימות מכות אישה מוכה לחץ / צלם: פוטו טו גו

הערב (ג') יתקיימו שתי הפגנות בתל-אביב הקוראות לסגור לצמיתות את מועדון "אלנבי 40", שבו צולם הסרטון המזעזע לפני כשבוע שתיאר צעירה מקיימת יחסי מין על הבר עם מספר גברים, לעיני כל הנוכחים שצפו וצילמו את האירוע הקשה.

מאז התפוצצות הפרשה עלו טענות לחציית כל הקווים האדומים, ולמרות שהצעירה טענה בתחילה כי הכול נעשה בהסכמתה, היא הייתה שתויה, והטענות הן כי היא לא ממש שלטה במעשיה.

ארגון נעמת פנה הבוקר (ג') לראש עיריית תל-אביב רון חולדאי ולממלא-מקום המפכ"ל ומפקד מחוז תל-אביב, ניצב בנצי סאו, בדרישה לסגור את המועדון. יו"ר נעמת, גליה וולוך, שלחה מכתב לחולדאי ולסאו, בו כתבה כי "אבדה הבושה, ונחצו כל הקווים האדומים; יש לפעול להפסקת פעילות המקום, ויפה שעה אחת קודם. מדובר באירועים מטרידים אשר ראוי כי יטופלו בחומרה הנדרשת לכך".

לדברי וולוך, "לאורך כל האירועים הקשים, שאף תועדו במצלמות, המבלים במקום, וחמור הרבה יותר - בעלי המקום, לא נקטו כל פעולה על מנת למנוע את האירועים הקשים, אלא צפו בהם ואף צילמו אותם. התנהלות זו מעלה חשש כבד כי המקום אינו ערוך להגן על שלומם וביטחונם של באות ובאי המקום מפני אלימות מינית ואלימות בכלל. אפילו אם במקרה הנדון, כפי שנטען, היה מדובר במעשים ב'הסכמה' (עניין תמוה לכשעצמו) - מדובר במדרון תלול מאד וחלקלק מאד, ומי שאינו מסוגל להבין את חומרת העניין, לא ראוי שיפעיל עסק מן הסוג הזה".

עוד כתבה וולוך: "למרבה הצער, אין זו הפעם הראשונה שבמועדון קרו אירועים חמורים לכאורה, והוא אף עודד פעילויות מסוג 'תחרות החולצה הרטובה', שעיקרן החפצת נשים ועידוד אלימות מינית בכלל ונגד נשים בפרט. אין אלא להצטער כי רק עם פרסום הפרשה 'נזכרה' המשטרה להוציא צו סגירה זמני, למרות שמדובר באירוע שהתרחש כבר לפני מספר חודשים ונחקר במשטרה".

וולוך הוסיפה במכתב: "הכתובת כתובה על הקיר באותיות קידוש לבנה, ואין צורך להמתין ל'אונס קבוצתי אלים בשידור חי' כדי להבין שמשהו רע מאד קורה שם, ויש לעוצרו באיבו".

ארגון נעמת קורא למשטרה להעמיד לדין את בעלי המועדון וכן את מי שהיה נוכח במקום ולא ניסה לעצור את המעשים.