עסקת ענק: פרוקווסט האמריקאית רוכשת את אקס ליבריס

עפ"י הערכות בשוק, סכום העסקה יעמוד על כ-500 מיליון דולר ■ אקס ליבריס, ספקית תוכנות לניהול ספריות, מעסיקה יותר מ-500 עובדים בישראל, וב-2012 נמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי גולדן גייט תמורת כ-250 מיליון דולר

חברת פרוקווסט האמריקאית, שעוסקת במתן פתרונות מידע ותוכן, רוכשת את קבוצת אקס ליבריס (Ex Libris) הישראלית מידי קרן הפרייבט אקוויטי גולדן גייט. על-פי הערכות בשוק, סכום העסקה עומד על כ-500 מיליון דולר, והיא תיסגר בחודשים הקרובים.

בשתי החברות מאמינים שבאמצעות חיבור היכולות המשלימות שלהן בתחום התוכן המודפס, האלקטרוני והדיגיטלי וכן בתחום חיפוש מידע אקדמי וניהול תהליכי מחקר, יאפשר להן לשפר את המוצרים הקיימים ולהאיץ את החדשנות על מנת לספק מענה מהיר יותר לאתגרים העיקריים העומדים בפני ספריות אקדמיות, כגון תהליכי ניהול נפרדים לתכנים מודפסים, אלקטרוניים ודיגיטלים וניהול ידע בעולם שבו טכנולוגיה, תוכן וסביבת המשתמשים משתנים במהירות.

"אנחנו שמחים מאוד על חבירתה של אקס ליבריס לפרוקווסט, ומקדמים בברכה את הביצועים המוכחים והחדשנות שלה בתחום. דוגמה מצויינת למומחיות של אקסליבריס היא הצלחתה של Alma, שפותחה באקס ליבריס, שהינה מערכת מבוססת ענן לניהול אחוד של תוכן מודפס, אלקטרוני ודיגיטלי, אשר מוטמעת במאות מוסדות בעולם ועוזרת להם לייעל תהליכים ולהגדיל את הערך של הספריות למשתמשים שלהם," אמר קורט סנפורד, מנכ"ל פרוקווסט. "ביחד, החברות ייצרו שירותים פורצי דרך לספריות, ויביאו ערך מוסף ללקוחותינו ולכלל התעשיה."

"רכישתה של אקס ליבריס על-ידי פרוקווסט מדגישה את המחוייבות שלנו לקהילת הספריות הגלובלית ותגדיל את היכולת שלנו להוציא לפועל את תוכניות פיתוח המוצרים והתכנון האסטרטגי שלנו", אמר מתי שם טוב, מנכ"ל אקס ליבריס. "שילוב הכשרון והמומחיות של פרוקווסט ואקס ליבריס יאפשר פיתוח ותמיכה יעילים יותר למוצרים המובילים שלנו ויאיץ את החדשנות במוצרים קיימים וחדשים. אנו נזהה הזדמנויות ליישם את המיטב שיש לשתי החברות להציע על-ידי מינוף יכולות מרכזיות בניהול תוכן, מאגרי ידע, ושירותי חיפוש."

אקס ליבריס, ספקית תוכנות לניהול ספריות, מעסיקה יותר מ-500 עובדים בישראל וב-2012 נמכרה לקרן הפרייבט אקוויטי גולדן גייט תמורת כ-250 מיליון דולר.

ההיסטוריה של אקס ליבריס מתחילה מאמצע שנות ה-80, אז נוסדה כפרויקט באוניברסיטה העברית לפיתוח יישומי קטלוג עבור ספריות ומרכזי מידע ומחקר. היישום הבולט של החברה הוא מערכת "אלף", שמשמשת לצורכי חיפוש מידע בספריות. מאז שנת 2006 עברה החברה למסלול אחר, לאחר שבעלי המניות המקוריים - האוניברסיטה העברית והקרנות תמר וולדן - החליטו למכור אותה לקרן פרנסיסקו פרטנרס בתמורה ל-62 מיליון דולר.