לברון ג'יימס יפתח בסוף החודש את עונתו ה-13 ב-NBA, בה הוא ינסה להביא לקליבלנד קאבלירס את הזכייה הראשונה של הקבוצה בתולדותיה באליפות הליגה הטובה בעולם. בינתיים, קצת יותר משנה לאחר שרשם אקזיט של כ-30 מיליון דולר מהמכירה של מותג האוזניות Beats לידי אפל - מתברר כי הכוכב בן ה-30 ממשיך לדאוג גם לקריירה העסקית שלו מחוץ לפרקט.
השבוע נודע כי ג'יימס החליט לוותר על הכנסות קבועות ומובטחות במסגרת חוזה הפרסום שהחזיק עם מקדונלד'ס, אותו הוא בחר שלא לחדש - לטובת קידומה של רשת מסעדות מזון מהיר אחרת, בה רכש נתח משמעותי מהמניות, במה שעשוי - לפחות פוטנציאלית - להכניס לחשבון הבנק שלו כסף גדול הרבה יותר.
לברון יעניק את שמו וכוחו המיתוגי ל-Blaze, רשת מסעדות פיצה בהרכבה אישית, אליה הוא נכנס כמשקיע שקט כבר ב-2012.
על-פי דארן רובל, כתב עסקי הספורט של ESPN, ג'יימס מחזיק בלמעלה מ-10% מהבעלות על הרשת. לפי אתר ohio.com, משקיע בולט נוסף ברשת מעולם הספורט הוא טום וורנר, מבעלי קבוצת הבייסבול בוסטון רד-סוקס וקבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול. לג'יימס, בנוסף, יש זיכיון פרטי על סניפיה של הרשת במיאמי ושיקגו.
בין היתר יתחיל ג'יימס לקדם את רשת הפיצה באמצות חשיפתה לקהל שלו בטוויטר, שם הוא נהנה מ-24.2 מיליון עוקבים - מספר 2 מבין ספורטאי העולם, אחרי הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו. באוגוסט האחרון מצאה חברת ניטור המדיה החברתית Opendorse כי שוויו המסחרי של כל ציוץ של ג'יימס מוערך בכ-139.5 אלף דולר.
ל-Blaze, שם ניתן להזמין מגש פיצה במחיר של כ-8 דולר בלבד, ללא קשר לכמות התוספות המורכבות עליו - יש כיום 88 סניפים פתוחים בארה"ב ב-22 מדינות שונות. היא מתרחבת בקצב מהיר, ולדברי מייסדיה, עד השנה הבאה יהיו לה למעלה מ-200 מסעדות ברחבי ארה"ב. עד כה, 44 חברות שונות רכשו זיכיונות לפתיחת סניפים של הרשת.
ג'יימס ימשיך במקביל לפרסם חברות כגון קוקה-קולה, נייקי, סמסונג וכו' - איתן הוא חתום על הסכמי חסות. מגזין "פורבס" העריך לאחרונה את הכנסותיו השנתיות בכ-65 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.