קופרליין מארה"ב תנסה להנפיק שוב השבוע

בשבוע שעבר דיווחה החברה על הפחתת משך החיים הממוצע (מח"מ) של הסדרה שתונפק - מ-4.7 שנים ל-3.3 שנים בלבד

יונתן כהן / צילום: איל יצהר
יונתן כהן / צילום: איל יצהר

הנפקת איגרות החוב של חברת הנדל"ן הזרה קופרליין אמריקאס חוזרת לחיים. השבוע תנסה החברה להשלים בשנית גיוס של 400 מיליון שקל (103 מיליון דולר) בהנפקת אג"ח ראשונה בת"א, זאת לאחר שבשבוע שעבר דיווחה על הפחתת משך החיים הממוצע (מח"מ) של הסדרה שתונפק - מ-4.7 שנים ל-3.3 שנים בלבד. המשמעות עבור המשקיעים היא כי קופרליין תחל לפרוע את קרן האג"ח כבר באפריל 2017 (שנה וחצי מיום הגיוס) ותסיים את הפדיון כבר באפריל 2020.

קופרליין, שבבעלות משפחת שליזנגר, ניהלה כבר בחודש שעבר מכרז מוסדי במסגרת ההנפקה, אולם הביקושים שהתקבלו בהיקף של 310 מיליון שקל בלבד, לצד חוסר הוודאות בשוקי ההון באותם ימים, לא איפשרו את גיוס יתרת הסכום במכרז הציבורי, והחברה עצרה את המהלך. כעת, כאמור, היא מחדשת אותו, ומצפה לביקושים גבוהים יותר מצד המשקיעים המוסדיים, על רקע הפחתת המח"מ, ולמרות שהריבית המקסימלית בהנפקה הופחתה מ-6.5% ל-6.3%.

קופרליין אמריקאס מחזיקה בבעלות על 139 בניינים במדינות ניו יורק, קונטיקט ופלורידה, המונים קרוב ל-3,000 דירות להשכרה ועוד כ-250 חדרי מלון, ומייצרת תזרים שוטף מפעילות (FFO) של כ-14 מיליון דולר בשנה. לקופרליין אין כל פעילות ייזום, ואת מרבית כספי ההנפקה, בהיקף של כ-85 מיליון דולר, היא תכננה להשקיע ברכישת החזקות השותפים בחלק מנכסיה, בפירעון הלוואות קיימות על נכסים, וכן ובשיפוץ בניינים לצורך הוספת 317 דירות להשכרה (וכן 60 חניות) לפורטפוליו שלה.