המסחר בוול סטריט ננעל בעליות ברמות הגבוהות של היום

נתוני מאקרו מעורבים: מדד המחירים לצרכן, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ומדד האמפייר סטייט ■ מניות סיטיגרופ גולדמן זאקס זינקו לאחר הדוחות ■ אנליסטית: "הירידה של היומיים האחרונים - עקב פוזיציות שורט"

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ה') בעליות שערים שהלכו והתגבר מהפתיחה, והמדדים ננעלו ברמות הגבוהות של היום לאחר יומיים רצופים של ירידות בניו יורק. זאת, ברקע של עוד יום עמוס בדוחות כספיים ונתונים מאקרו מעורבים. המשקיעים עדיין מתמחרים תחזיות כי העלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב תידחה לשנה הבאה, ומתרכזים בדיווחים של חברות מובילות. באירופה ובאסיה נרשמה היום מגמה חיובית.

בזירת המאקרו ב-15:30 התפרסמו נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר שרשם ירידה של 0.2% בהתאם לצפי. התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו על 273 אלף ומדד האמפייר סטייט עמד על קריאה שלילית של 11.4 באוקטובר לעומת צפי לקריאה שלילית של 8.3 נק' . מדד ה"פילי פד" התפרסם ב-17:00 ועמד על רמה שלילית של 4.5 נק' באוקטובר לעומת רמה שלילית של 6 נק' בספטמבר.

"הירידה הדו-יומית במדדים היא טכנית בלבד להערכתנו, עקב פוזיציות שורט, ואינן משפיעות לרעה על המוממטום החיובי של השוק", אמרה קייטי סטוקטון מ-BTIG. "להערכתנו, מדד ה-S&P 500 יעלה עוד ואז תהיה ירידה לצורך תיקון, כשרמת 2,060 הנקודות היא רמת ההתנגדות המשמעותית", לדבריה.

"נתוני המאקרו של היומיים האחרונים צפויים לתת עוד דחיפה לקובעי המדיניות לעכב את העלאת הריבית", אמר ג'ים ביירד מ-Plante Moran Financial. "הנתונים המעורבים של היום לא מצביעים על מגמה ברורה, אבל הם מוסיפים לתחזיות שהעלאת ריבית תהיה רק ב-2016", לדבריו.

אלעד שמש מקולמקס מציין כי "מהלך העליות האחרון מביע את אמון המשקיעים כי כל ירידה מהווה הזדמנות קנייה. אך יחד עם זאת, חשוב להמשיך ולהיות קשובים להמשך נתוני המאקרו כאשר נתוני האינפלציה לצרכן ודוחות הבנקים נמצאים היום במוקד. בחדרי העסקאות מורגשת ירידה קלה בפרמיית הסיכון, שכן מהלך ירידות השערים של היומיים האחרונים נתפס כרגע כמימוש רווחים בזמן שתנועת המחירים נמצאת בטווח צר יחסית".

היום פרסמו דוחות, בין השאר, סיטיגרופ , גולדמן זאקס , פיליפ מוריץ ובלקסטון לפני הפתיחה. לאחר סיום המסחר צפויות לפרסם תוצאות שלומברגר ומאטל.

מניות הבריאות והביומד נהנו ממגמה חיובית, ביניהן טבע , אופקו ופריגו .

מניית סנדיסק המשיכה להיסחר על רקע דיווחים כי החברה מנהלת מגעים למיזוג עם אחת ממתחרותיה.

וול מארט המשיכה לרדת גם היום, לאחר שצנחה אתמול לאחר שהכריזה אתמול על תוכניתה לבצע Buyback של 20 מיליארד דולר ממניותיה בשנתיים הקרובות, והזהירה מפני ירידה של 6%-12% ברווחיה ב-2017. ב-2016 המכירות צפויות להשאר ללא שינוי, כך עדכנה ענקית הקמעונאות.