בכיינות ושמה השפלה

אתם, הפלסטינים, שומעים מה שאתם מלמדים את ילדיכם? ואתם מעזים לדבר על השפלה?

הפגנות תמיכה באבו מאזן / צילום: רויטרס
הפגנות תמיכה באבו מאזן / צילום: רויטרס

הסיפור עכשיו נקרא "השפלה". בזה אחר זה עולים דוברים ערבים אל המיקרופונים והמצלמות עם סיפורי השפלה במחסומים, בנמלי התעופה, בכל מקום שבו נערכים בידוקים בטחוניים. אני רוצה לומר על זה שני דברים. דבר ראשון - כמו בבעיות אחרות שיש לפלסטינים ולערבים, גם את זה הם הביאו על עצמם. הבדיקות הביטחוניות לא התחילו לצורך בידור הישראלים או השפלת הפלסטינים, אלא בגלל שיש אצלם רבים שכל מאווייהם לפגוע בנו. אז מה נעשה? לא נבדוק מי נכנס ומי יוצא? לא נרצה לדעת למי יש סכין או אקדח באמתחתו? ניתן להם להשתולל באין מפריע? אז נכון, בידוקים ביטחוניים אינם נעימים ואדם שהוא חף מפשע רשאי להרגיש מושפל. אבל זה חל גם עליי, גם אותי בודקים - בגללכם.

 

ממש חפים מפשע

ובעניין החפים מפשע שסובלים מכך "על לא עוול בכפם" - אני לא מקבל את הנוסחה הזאת. גם בכפם של אלה שאינם באים להרוג יש עוולה. היא לא מתבטאת בסכין או נשק אחר, אלא בשתיקתם. אלא שאינם משתתפים בפועל במעשי הרג וחבלה, נותנים להם גיבוי, בדרך כזאת או אחרת. הם מביעים תמיכה במחבלים, אם בדיבור ואם בשתיקה. מכל מקום - התנגדות למעשי המחבלים כמעט לא קיימת. לא בקרב אזרחים, ובוודאי לא אצל כוהני דת או מנהיגי ציבור. בעניין הזה אפשר לומר שהם, רובם, בחזית אחת. בין בשתיקה, בתמיכה או במעשה. כך שגם הם, הכביכול "חפים מפשע", צריכים לשלם את מחיר הביטחון שלנו.

"המבינים" בעם

חבל שיש ישראלים יהודים, גם עיתונאים, המגלים "הבנה" להשפלה. מי שרוצה להפסיק את התופעה צריך לעשות דבר פשוט: להפסיק לסכן אותנו. אבל את זה הם לא רוצים לעשות. אז רבותי הפלסטינים, תפסיקו לבכות על השפלה, ואתם הישראלים תפסיקו לגלות "הבנה" לדבר שהפלסטינים מביאים על עצמם. דבר שני - אתם, הפלסטינים, שומעים את מה שאתם משדרים אצלכם, מה שאתם מלמדים את ילדיכם? אתם רואים איך אתם מציגים אותנו? ואתם מעזים לדבר על השפלה?

האף של הצרפתים

מה יש לצרפתים שהם מרגישים צורך לדחוף את האף שלהם לנעשה אצלנו? לא מספיק שהאמריקאים נמצאים בתמונה? מה הם קופצים עם ההצעה למשקיפים בהר הבית? זה משונה לגופו של עניין, כי מה לצרפת ולהר הבית, או בכלל לסכסוך באזור? אבל זה עוד יותר משונה משום שלצרפת לא חסרים מוסלמים משלה המשבשים להם את החיים. אם הצרפתים מבקשים להועיל במשהו, שישאלו עצמם מדוע המוסלמים עושים להם בעיות כאשר אצלם בכלל אין שום הר בית? כאשר ימצאו את התשובה לשאלה זו יפסיקו לבלבל את מוחנו.