הטיפ היומי: JB Hunt - הפחתת התחזית תוביל לאפסייד?

יש פוטנציאל לעוד שיא בעסקי חברת שירותי התחבורה והלוגיסטיקה בחוף המערבי בארה"ב

חברת JB Hunt / צילום: בלומברג
חברת JB Hunt / צילום: בלומברג

חברת שירותי התחבורה והלוגיסטיקה JB Hunt transport services נסחרת בנאסד"ק (סימול: JBHT) בשווי של 8.6 מיליארד דולר. החברה שהוקמה ב-1961 מספקת ללקוחות עסקיים שירותי תובלה ותחבורה, וכן שירותים נלווים.

בשבוע שעבר החברה פרסמה את דוחות הרבעון השלישי של השנה, בהם הציגה רווח תפעולי גבוה יותר מהתחזיות. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-99 סנט, גבוה בסנט אחד מהתחזיות שלנו ובשני סנטים מקונצנזוס האנליסטים. הכנסות ג'יי.בי האנט היו נמוכות ב-3% מהתחזיות שלנו, בעוד שהרווחיות התפעולית הייתה גבוהה מהן. ה-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) עקף בכ-2% את קונצנזוס האנליסטים, וירידה בכמות המניות הרשומה הובילה לעקיפת תחזיות הרווח הנקי למניה.

עלייה קלה בביקושים בנמלי החוף המערבי של ארה"ב, הובילה לגידול קצב הצמיחה. על בסיס שיחות שערכנו עם הנהלת החברה, האינדיקציות מצד הלקוחות מצביעות על פוטנציאל לעוד שיא בעסקי החברה בחוף המערבי. עובדה זאת מחזקת את אמון ההנהלה ביכולת החברה להגיע לרף העליון של התחזית שמסרה בעבר, לצמיחה של 3%-5%. מנגד, בחוף המזרחי החברה ממשיכה להיתקל בקשיים. ברבעון השלישי נרשמה עלייה של 1% בלבד באזור זה ביחס לרבעון המקביל. מגמה זו צפויה להמשיך, ואף שראינו שיפור מסוים בפעילות, נדרשת עדיין עבודה רבה.

על רקע האתגרים, הערכתנו כעת שמרנית יותר בנוגע לקצב הצמיחה של החברה ב-2016-2017, אך אנו מאמינים שיש מקום לאפסייד. להערכתנו, הרווח הנקי למניית ג'יי.בי האנט יגיע השנה ל-3.66 דולר, גבוה ב-2 סנטים מהתחזית הקודמת שלנו. התחזית ל-2016 יורדת מ-4.25 דולר למניה ל-4.17 דולר, והתחזית ל-2017 יורדת מ-4.81 דולר ל-4.65 דולר.

גם על רקע התחזיות השמרניות יותר, אנחנו עדיין סבורים שמחיר המניה כיום הוא אטרקטיבי. המניה נסחרת במכפיל 18 לרווח החזוי המעודכן לשנת 2016, מכפיל נמוך היסטורית. יעד החברה לצמיחה בטווח הארוך הוא של 7%-10% לשנה. ככל שהביטחון של המשקיעים בצמיחה יגבר, יהיה מקום לעלייה במניה. בשל הפחתת התחזיות, אנו מפחיתים את מחיר היעד ב-6 דולר ל-91 דולר, פרמיה של 20.8% על מחיר השוק, והמלצתנו נשארת "קנייה".

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם