נעילה מעורבת באירופה; נתון התמ"ג בסין הפתיע לטובה

הכלכלה הסינית צמחה ב-6.9% ברבעון השלישי של השנה, טוב מהתחזיות המוקדמות אך עדיין מדובר בנתון התמ"ג החלש ביותר בסין מאז פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') בבורסות אירופה ברקע נתון צמיחת התמ"ג בסין, בעוד בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה דומה.

הכלכלה הסינית צמחה ברבעון השלישי של השנה ב-6.9%, טוב מהתחזיות המוקדמות לעלייה של 6.5% אך עדיין מדובר בנתון התמ"ג החלש ביותר בסין מאז פרוץ המשבר הפיננסי של 2008. עדיין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם "מחזיקה מעמד" ולא מידרדרת כפי שחששו לפני כחודשיים, אז גררה הבורסה בשנחאי את שוקי העולם לירידות שערים חדות.

גיא בית-אור, כלכלן בכיר לשווקים גלובאליים בפסגות, מציין בתגובה כי " להערכתנו הצמיחה ב-2015 תעמוד על 6.8% - 6.9% וב-2016 תאט לכיוון של 6.0% - 6.5%. הממשלה הסינית תגדיל את ההוצאה הפיסקאלית על מנת לתמוך בתהליך השינוי המבני תוך הגברת ההשקעה במשק עם מיקוד על שיפור ענפי השירותים. הבנק המרכזי צפוי להמשיך ולהפחית את הריבית ואף לבצע מהלכים נוספים בשוק המט"ח על מנת להגדיל את טווח רצועת הניוד של היואן מול סל המטבעות. הנתונים נתפסו כחיוביים בשווקים ומאותתים על התייצבות הכלכלה הסינית, מה שעשוי לתת רוח גבית מסוימת לחברי הפד אשר מתלבטים האם להתחיל בתהליך העלאת הריבית עוד השנה".

איציק נוי, מנכ"ל חברת סמארט קפיטל, מציין כי "בסיכום שבועי, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-1.2% כאשר הסיבה לזינוקים מתמקדת בעיקר בחולשה היחסית של הדולר, כמו גם שורה של דיווחים רבעוניים טובים, אך בעיקר הודות לירידה בסבירות להעלאת ריבית בארה"ב. מקבלי ההחלטות בפד נראים מבולבלים ולא עקביים, והעלאת הריבית לא נראית באופק. כרגע תאריך היעד להעלאת ריבית עומד על מרץ 2016 - מה שמייצר קרקע פורייה לראלי הסוף השנה הנוכחית. מדד סנטימנט הלקוחות של סמארט קפיטל (הבוחן את סך הפוזיציות הפתוחות על מדד ה-S&P 500) מצביע על המשך העליות בטווח הקצר ".

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר בבורסות אסיה ברקע נתון צמיחת התמ"ג בסין, בעוד החוזים העתידיים מאותתים על ירידות שערים בוול סטריט.

"יש משקיעים אשר נתפסו בצד הלא נכון של הנתון הסיני וישנה מגמה של כיסוי שורטים אבל הנתון היום מאותת כי לא נראה בקרוב צעדי תמרוץ, אז השווקים כנראה ייסחרו בדשדוש", ציין סוחר בבנק אמריקאי בהונג קונג.

ועוד סימן להתאוששות במניות באסיה: על פי נתונים מבנק אוף אמריקה מריל לינץ', קיימת זרימת כסף לתוך מניות של שווקים מתעוררים, לראשונה מזה כ-3 חודשים.

"בהשוואה לזמן מוקדם יותר, יותר סוחרים מתחילים להסתכל למעלה, אך עדיין קיימים חששות בנוגע לבריאות הכלכלה העולמית", ציינו הבוקר ב-JP מורגן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]