נעילה חיובית בוול סטריט; מניית שומרי משקל זינקה 105%

כלכלת סין צמחה ברבעון השלישי בקצב של 6.9%, שפל של 6 שנים, אך מעל הצפי בשוק ■ מורגן סטנלי פספס בגדול - דיווח על צניחה של 40% ברווח הנקי ■ מניית שומרי משקל יותר מהכפילה את מחירה על רקע שת"פ עם אופרה ווינפרי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית קלה, לאחר שבמרבית שעות המסחר המדדים התנהלו בירידות. זאת, בצל נתון מאקרו שלילי בסין ולאחר שבאירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת. הסוחרים התמקדו גם היום בעונת הדוחות לרבעון השלישי, שנמצאת בעיצומה.

חודש אוקטובר מסתמן כחזק ביותר מזה 4 שנים, לאחר שמדדי המניות המובילים רשמו עליות חדות בשבועות האחרונים. מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-6% עד כה, הנאסד"ק טיפס ב-5.8%, הניקיי טיפס בכ-5% ומדד ה-CSI 300 הסיני טיפס בכ-11%. זאת למרות נתונים כלכלים שממשיכים להצביע על האטה בכלכלה הגלובלית.

"נראה כי למרות העליות האחרונות, התנודתיות של השווקים בחודשיים האחרונים עדיין מטרידה משקיעים רבים החוששים לחזור לשוקי המניות", מציינים בהראל פיננסים. "מתחילת חודש אוקטובר, קרן הסל הפופולרית בעולם SPY (על ה-S&P 500) פדתה 1.5 מיליארד דולר. ייתכן כי דווקא העליות, הנמשכות מזה כ-3 שבועות ישכנעו יותר משקיעים לחזור לשוק - מה שעשוי לתמוך בהמשך המגמה החיובית".

בסין פורסם היום נתון הצמיחה של הרבעון השלישי שהתקבל בהיסוס בשווקים הפיננסים. הכלכלה השנייה בעולם צמחה ברבעון השלישי בקצב של 6.9%, אומנם מעט מעל הצפי המוקדם בשוק אך מדובר בשפל של 6 שנים. "רמת האמינות המיוחסת לדיווחים הכלכליים מסין, נמוכה למדי", מציינים בבית ההשקעות טופ אלפא. "האמינות של נתון הצמיחה מתערערת כשלוקחים בחשבון את נתוני הייצור, היצוא והיבוא של הכלכלה הסינית, נתונים שמצביעים על האטה חריפה יותר של הצמיחה בסין. זו גם אחת הסיבות לכך שהתחזיות לרבעונים הקרובים מצביעות על האטה בצמיחה".

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון ביטחון הקבלנים, שעלה לשיא של עשור, מה שמצביע על סנטימנט חיובי ביותר לגבי הנדל"ן בארה"ב. המדד עלה ב-3 נקודות באוקטובר ל-64 נקודות.

לפני פתיחת המסחר פרסמה חברת הפארמה ואלנט (Valeant) את תוצאותיה, ורשמה רווח נקי של 14 סנט למניה על הכנסות של 2.79 מיליארד דולר.

בנק ההשקעות מורגן סטנלי דיווח גם הוא לפני הפתיחה על רווח נקי של 1.02 מיליארד דולר או 48 סנט למניה ברבעון השלישי של השנה. זאת לעומת רווח נקי של 1.69 מיליארד דולר או 83 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות נפלו ב-13% לרמה של 7.77 מיליארד דולר. אנליסטים בשוק ציפו לרווח נקי של 63 סנט למניה על הכנסות של 8.54 מיליארד דולר.

מניית שומרי משקל (סימול: WTW) זינקה בוול סטריט לשיא של 7 חודשים, לאחר שהחברה הודיעה שאופרה ווינפרי רוכשת נתח של 10% ממנה.

ענקית האנרגיה הליברטון עקפה את תחזיות האנילסטים ודיווחה על רווח נקי של 31 סנט ברבעון השלישי של 2015. ההכנסות עמדו מתחת לתחזיות.