המניה קרסה - אך ReWalk מבקשת להעלות שכר הבכירים

שווי החברה כיום הוא 110 מיליון דולר, 24% פחות ממחיר ההנפקה לפני שנה ו-75% פחות מהשיא ■ ReWalk: מדובר בשכר שתואם לנהוג בשוק

ד"ר עמית גופר וארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר
ד"ר עמית גופר וארי ג'סינסקי / צילום: איל יצהר

חברת ReWalk, שפיתחה מכשיר רובוטי להולכת משותקי-גפיים כתחליף לכיסא גלגלים, מבקשת לאשר העלאת שכר למנכ"ל לארי ג'סינסקי ולשפר את תנאי הבונוס שלו. החברה פרסמה זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-3 בדצמבר בת"א, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר זאת.

 

ריווק הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני כשנה, לפי שווי של 134 מיליון דולר. בימים שלאחר ההנפקה זינקה מניית החברה ב-210% לשיא של מעל 37 דולר, ששיקף לה שווי של למעלה מ-400 מיליון דולר. אלא שבהמשך, החלה המנייה להיחלש והיום היא נסחרת במחיר של 9.1 דולר בלבד, נמוך ב-24% ממחיר ההנפקה ואשר משקף לה שווי של 110 מיליון דולר.

הצעה אחת שתעלה לאישור האסיפה הקרובה, היא העלאת שכרו של ג'סינסקי מ-340 אלף דולר בשנה ל-360 אלף דולר, רטרואקטיבית מתחילת 2015. לדברי החברה, מדובר בשכר שתואם לנהוג בשוק.

בנוסף, בעלי המניות יתבקשו לאשר למנכ"ל גם הקצאה של 130 אלף אופציות במחיר מימוש שיהיה זהה למחיר המניה ביום ההקצאה. האופציות יהיו ניתנות למימוש למשך 10 שנים, כאשר 25% מהן יבשילו לאחר שנה והיתר יבשילו במנות של 6.25% מהאופציות כל רבעון לאחר מכן. במקרה של אקזיט, האופציות יבשילו מיידית.

המכירות שאכזבו

הצעה נוספת שקשורה לתגמולים לג'סינסקי, היא להגדיל את הבונוס המקסימלי שלו מ-35% משכר הבסיס השנתי ל-60% ממנו (כלומר 216 אלף דולר לאחר העלאת השכר). זאת על עמידה ב-100% מהיעדים שיוצבו לו.

בנוסף, ריווק מבקשת להעלות את שכרו של ד"ר עמית גופר - הממציא של הטכנולוגיה ומנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה - ב-37 אלף שקל לכ-667 אלף שקל בשנה החל מינואר 2015.

הירידות במניית ריווק בחודשים שלאחר ההנפקה נבעו מאכזבה ממכירות החברה בפועל. ההנפקה בוצעה כשבשוק ידעו שלחברה אין שיפוי ביטוחי רשמי למוצר שלה, אך המשקיעים העריכו כי מכשיר שמאפשר למשותקים שיושבים על כיסא גלגלים להתהלך בזקיפות, ייחשב למספיק אטרקטיבי, ורבים יסכימו להוציא מכיסם את המחיר המבוקש (כ-70 אלף דולר). עם זאת, בפועל נמכרו פחות מערכות ממה שהוערך בשוק. כך למשל ברבעון השני של השנה, ריווק מכרה רק 12 מערכות, הכנסותיה הסתכמו ב-610 אלף דולר והיא הפסידה 5.9 מיליון דולר.