בעקבות פנייה של משרד ראש הממשלה ולחצים מצד עיריית אילת וחברת ארקיע, נקבע בפרקליטות המדינה דיון בנוגע לשאלה האם ניתן לדחות את תהליך פינוי שדה התעופה שדה דב בתל-אביב מהמועד שנקבע בהסכם בין האוצר, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ובעלי הקרקעות הפרטיים - הפעלת השדה האלטרנטיבי בנתב"ג ביוני 2016.
פינוי השדה נועד לקדם בנייה של כ-16 אלף דירות בשטח שיתפנה בשדה דב. בשדה דב יש שטח של 1,300 דונם, מתוכם כ-800 דונם בשליטת חיל אוויר.
הדיון אמור להתקיים ביום שלישי בפני עו"ד רינה מיוחס, מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה. בשלב הראשוני של הדיון לא ישותפו נציגי האוצר ורמ"י, אלא רק נציגי משרד ראש הממשלה, ראש עיריית אילת יצחק הלוי, נציגי חברת ארקיע ונציגים של בעלי הקרקעות הפרטיים.
גורם המעורב בהליך הארוך של פינוי שדה דב אמר ל"גלובס" כי "מדובר בהליך משונה, כי כל ההסכמות כבר הושגו, וצה"ל יורד דרומה בהסתמך על תהליך זה, בשם קידום שוק הדיור ויצירת מלאי קרקעות דווקא באיזור הביקוש העיקרי. לדעתי צריך לראות את המהלך הזה גם על רקע התמיכה של ראש הממשלה בהקמת קזינו באילת, כי זה מיזם שמחזק את הטיעון של עיריית אילת וחברות התעופה, לפיו מטרופולין תל-אביב חייב להיות מחובר לאילת בשדה תעופה פנימי, ולכן צריך לרדת מהרעיון של פינוי שדה דב".
משרד האוצר התכוון להתחיל כבר ב-2017 בהליכי פיתוח של 80 דונם ראשונים שאמורים להתפנות משדה דב, ולקדם את הליכי התכנון והפיתוח על יתרת השטח. האוצר השקיע כבר כ-200 מיליון שקל בהכשרת שטח אלטרנטיבי בבח"א 27 בנתב"ג, אשר פונה מטייסת חיל אוויר שירדה לבסיס בדרום הארץ.
באוצר העריכו את שווי הקרקעות שיתפנו ב-20 מיליארד שקל, שיסייעו בתהליך העברת בסיסי צה"ל לדרום, אולם הערכה זו אינה תקפה כעת, לאור אי-הוודאות לגבי אופן שיווק הקרקעות במתחם שדה דב ועיתויו, ובעיקר לגבי השאלה אם גם במתחם זה ייושם שיווק בשיטת "מחיר למשתכן" שיש בו ויתור על חלק משווי הקרקע.
עיכוב בתוכנית פינוי שדה דב עלול לפגוע גם ביישום תוכנית 3700, שהיא תוכנית פיתוח השטח בין שדה דב לבין גבול תל-אביב-הרצליה, כולל 12 אלף יח"ד וכן שטחים מסחריים וציבוריים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.