במינהלת הליגה הספרדית יפתחו בקרוב בהליך המכרז למכירת זכויות השידור לשלוש העונות הבאות, 2016/17 עד 2018/19, כאשר היעד השאפתני שהוצב הוא להגיע לבוננזה של 1.55 מיליארד אירו הכנסות שנתיות מטלוויזיה. כך מדווח אתר insideworldfootball. מכרז הזכויות המקומיות אמור להסתיים במהלך החודשיים הקרובים.
כזכור, העונה הנוכחית (2015/16) הינה הראשונה במסגרתה מכרה הליגה את הזכויות תחת מודל קולקטיבי מאוגד, בדומה לזה הפועל בכלל הליגות האירופיות הבכירות, ובניגוד למודל המכירה האינדיבידואלי על-ידי כל קבוצה שהיה נהוג בעבר. על-פי פרסום ביומון "אל פאיס", השיגה העונה הליגה הספרדית 600 מיליון אירו מזכייני השידורים בספרד, סכום דומה לזה שגייסו המועדונים עצמאית בעונות הקודמות; אבל הקפיצה המשמעותית הגיעה בשיווק הזכויות לחו"ל, שהתבצע באמצעות חברת מדיה-פרו: 650 מיליון אירו לעונה ב-2015/16, לעומת 240 מיליון ב-2014/15.
כעת, המטרה של חבייאר טבאס, נשיא המינהלת, היא לגרוף 900 מיליון מהזכויות המקומיות בכל אחת משלוש העונות הקרובות, סכום אשר יגלם קפיצה של 50%; ולשחזר את היקף התשלומים מחו"ל, כך שבסך הכל עוגת הטלוויזיה כולה תגיע ל-1.55 מיליארד אירו - זינוק של 24% לעומת המכירה הקולקטיבית של 2015/16 ושל קרוב ל-85% ביחס לאינדיבידואלית של 2014/15.
הסכומים הללו יציבו את ספרד כליגת הכדורגל השנייה הכי מכניסה בעולם מזכויות שידור - אבל עדיין בפער די ניכר מהפרמיירליג האנגלית, שאמורה החל מעונת 2016/17 לגרוף כ-2.7 מיליארד ליש"ט בעונה (3.75 מיליארד אירו) מהזכיינים שלה בבריטניה ובחו"ל.
טבאס משוכנע כי שיטת המכירה הקולקטיבית, מעבר לגיוס כספים גדולים יותר עבור כל המועדונים - תקטין את הפערים בין ברצלונה וריאל מדריד ליתר הקבוצות בליגה. "בשנה הבאה היחס בין התמלוגים המינימליים שתקבל קבוצה בליגה הראשונה, לבין המקסימליים - יהיה 1 ל-3 בלבד. ב-2010 היחס עמד על 1 ל-13", אמר.
הכנסות טלוויזיה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.