משחקי NFL משודרים כבר מספר שנים באמצעי הניו-מדיה השונים, בטכנולוגיית סטרימינג - עבור תושבי ארה"ב. אך אתמול (א') נרשמה היסטוריה קטנה במפגש בין ג'קסונוויל ג'אגוארס לבאפלו בילס (31-34), שהתקיים במסגרת "הסידרה הבינלאומית" של ליגת הפוטבול באצטדיון וומבלי בלונדון: לראשונה שודר בסטרימינג משחק מהעונה הסדירה של ה-NFL לכלל העולם, ולראשונה מישהו שילם על זה הרבה מאוד כסף.
עד כמה רותח שוק זכויות השידור של ה-NFL, אפשר להבין מהנתון הבא: חברת יאהו שילמה עבור רכישת זכויות השידור של המשחק המדובר, כאמור בפלטפורמות הדיגיטל בלבד - כ-17 מיליון דולר, כולל עלויות הפקה ושיווק - על-פי ה"וול סטריט ג'ורנל". יאהו ניצחה במכרז לאחר תחרות קשה מצד ענקיות אינטרנט אחרות, כגון גוגל, טוויטר ואמאזון - לפי פרסום ב"פורבס". על-פי הערכות, יאהו זכתה במכרז לאור העובדה שהסכימה לשדר את המשחק בחינם, בעוד חברות אחרות רצו לגבות עבורו תשלום.
יש לציין כי המשחק שודר בארה"ב גם בטלוויזיה, אך באופן מוגבל - רק בשווקים של באפלו וג'קסונוויל. ב-NFL, שגם ככה היא ליגת הספורט העשירה בעולם עם הכנסות של למעלה מ-10 מיליארד דולר בשנה - עשויים להשתמש בשידור המשחק אמש על מנת לנסות לקדם בניית חבילות שידורים שיהיו מיועדות לפלטפורמות האונליין בלבד.
יותר מ-30 חברות ומותגים שונים רכשו מיאהו חבילות פרסום למשחק אתמול, ביניהם אמריקן אקספרס, טויוטה, מיקרוסופט וסניקרס; על-פי הערכות, הספוטים נמכרו במחירים של בין 70 אלף דולר ל-150 אלף דולר, עדיין נמוכים משמעותית ממה שגורפות רשתות הטלוויזיה CBS ופוקס עבור שידורי ה-NFL שלהן בימי ראשון אחר-הצהריים (כחצי מיליון דולר לספוט של 30 שניות), וכמובן ממחירי הספוטים של הסופרבול שנמצאים בסקאלות אחרות. למפרסמים גם תינתן על-ידי יאהו גישה לפרטיהם של הצופים במשחק והעדפותיהם השונות - מתוך כוונה להגיע אל צרכנים פוטנציאליים ו"לטרגט" אותם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.