מד"א אינה נחשבת למפרסמת גדולה, ולכן אפשר היה להניח שמהלכים לבחירת משרד פרסום אינם אמורים להיות מהלך מסובך במיוחד עבור גוף כזה. אך המציאות מוכיחה אחרת: ל"גלובס" נודע כי שבועות לאחר שיועצי התקשורת של מד"א ניהלו בדיקה מול מספר גופים בענף הפרסום לגבי בחירת משרד פרסום, הופסק התהליך, ומד"א יצאה למכרז פרסום.
בחודש יולי האחרון פנה משרד יחסי הציבור של מד"א, פאר לוין, אל מספר משרדי פרסום כדי לקבל הצעות עבור קמפיין מד"א לגיוס מתנדבים כוננים. זאת, על רקע כוונה של מד"א להשיק אפליקציה חדשה להזנקת כוננים מתנדבים במקרה בהם נדרשת החייאה.
מטרת הקמפיין אמורה הייתה להיות גיוס מתנדבים שישמשו כוננים, וקהל היעד הוגדר כרחב מאוד - גילאי 17-70. תאריך העלייה לאוויר אמור היה להיות אמצע אוגוסט, והפריסה אמורה הייתה לכלול חלק ניכר מאמצעי המדיה, לרבות טלוויזיה, עיתונות ודיגיטל.
השלב הראשון שניהלו פאר לוין הסתיים, ולפחות אחד מהמשרדים קיבל הודעה שהוא עולה לשלב הבא - שלא התרחש. במקום זאת, לאחרונה התפרסמה בעיתונות הזמנה להציע הצעות למתן שירותי פרסום ורכישת מדיה עבור מד"א, במסגרת מכרז שמד"א עצמה מנהלת.
ההשתתפות במכרז מותנית בעמידה בתנאי סף - חלקם לא פשוטים כלל ועיקר, כמו למשל דרישה להיקף פרסום בעיתונות המודפסת בין השנים 2012-2014 של לכל הפחות 4 מיליון שקל בשנה (לא כולל מע"מ) עבור לקוח אחד.
המשמעות היא שבסבירות גבוהה מכוונים למשרד גדול או משרד שיש לו לקוח אחד גדול, כי תקציב של 4 מיליון שקל בעיתונות איננו רגיל אצל מפרסמים בסדר גודל בינוני.
בדיגיטל, בשילוט וברדיו התנאים קלים יותר: פרסום בהיקף של כמיליון שקל במצטבר בכל הערוצים הנ"ל.
מחזור ההכנסות הנדרש בשנים אלה הוא לכל הפחות 12 מיליון שקל בשנה בהתאם לדוחות כספיים.
ממד"א נמסר: "בחודש אוגוסט נעשתה פנייה ראשונית לכמה חברות פרסום, שלא במסגרת מכרז אלא כחלק מבירור ראשוני בלבד. לאחר מכן ניתנה לכל המעוניינים האפשרות לגשת למכרז כדין".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.