עכשיו זה רשמי: גל הפיגועים הקשה פגע גם במכירות מוצרי המזון והצריכה בסופרמרקטים. לפי נתוני נילסן, בשבועיים הראשונים של חודש אוקטובר ירדו מכירות המזון והצריכה בשיעור כמותי של 7%. הסיבה לכך היא שהצרכנים מעדיפים להישאר בבית בשל המצב הביטחוני.
לעומת זאת, המכירות האונליין זינקו בשיעור דו-ספרתי, אך אין בזינוק זה כדי להשלים את הפער הכללי הנגרם מהירידה במכירות. כך, בתקופה זו גדלו מכירות האונליין בשיעור של 30%, ואילו אירועי הקנייה גדלו בשיעור של 20%.
הצמיחה מתרכזת יותר בקטגוריות הנקנות על-ידי הורים לילדים קטנים ובמוצרים טריים. כך, למשל, גדלו מכירות תרכובות המזון לתינוקות בשיעור של 151%.
גם המחסור במוצרי מזון שהורגש היטב בעיקר בימי חג הסוכות וכן המחירים הגבוהים של הירקות, השפיעו על הקניות. כך, מכירות הפירות והירקות צנחו בשיעור של 21%, מכירות הקוטג' ב-17.8%, ומכירות הלחם ב-12.6%.
קטגוריות נוספות שבהן המכירות ירדו באופן הולט הן מעדני חלב (6.5%-), סלטים ארוזים (5.5%-), שמן וחומץ (6.2%-), חלב טרי לשתייה (5.5%-), לבן ואשל (6%-), וכן נרשמה ירידה של 3.3% במכירות הבשר, העוף והדגים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.