מניית היום: מזנקת כ-18% בעקבות עסקה למכירת פעילות

חברת כיטוב פארמה חתמה על מזכר הבנות עם נקסט ג'ן, לפיו תרכוש ממנה את פעילות חברת התרופות דרמיפסור, בה מחזיקה נקסט ג'ן כ-98.6%

ביומד / צילום: שאטרסטוק
ביומד / צילום: שאטרסטוק

מניית חברת נקסט ג'ן  מזנקת במהלך המסחר בבורסה. זאת לאחר שחברת כיטוב פארמה  דיווחה הבוקר לבורסה (ג') כי חתמה על מזכר הבנות עם נקסט ג'ן, אשר הודיעה לפני כשבועיים על הקפאת פעילותה, לפיו תרכוש ממנה את פעילות חברת התרופות דרמיפסור, בה מחזיקה נקסט ג'ן כ-98.6%.

לפי מזכר ההבנות בין החברות, כיטוב פארמה תרכוש את דרמיפסור באחת משתי דרכים: רכישת מניות רגילות של דרמיפסור המהוות 98.6% מההון המונפק והנפרע של דרמיפסור או באמצעות חתימה על הסכם רישיון בלעדי בקשר עם הקניין הרוחני של דרמיפסור, תמורת כ-1.2 מיליון דולר.

בנוסף, לנקסט ג'ן תהיה הזכות לתמורה נוספת, במזומן, בכפוף לעמידה באבני דרך, בהתאם לתנאים שעליהם יוחלט בהסכם סופי ומחייב שייחתם בין הצדדים.

ניירות הערך של כיטוב שיוקצו לנקסט ג'ן יהיו חסומים וולונטרית למכירה חוזרת למשך תקופה של 24 חודשים ממועד הקצאתם.

יצחק ישראל, מנכ"ל כיטוב פארמה, אמר היום: "עם הקפאת פעילותה של נקסט ג'ן, זיהינו הזדמנות לרכוש במחיר אטרקטיבי את פעילות דרמיפסור, שפועלת אף היא בתחום תרופות הקומבינציה ונמצאת בשלב קליני מתקדם. להנהלת החברה היכרות מעמיקה עם המוצר של דרמיפסור ואנו מאמינים שיש ביכולתנו את הכלים המתאימים לקדם אותו קלינית ועסקית, ולהשביח את שוויו משמעותית. רכישת החברה תעמיק את קו המוצרים של כיטוב פארמה בתחום תרופות הקומבינציה ותרחיב את קהלי היעד ופוטנציאל השוק אליו אנו מכוונים".