כשענקית התעופה טורקיש איירליינס האריכה בשנת 2013 את הסכם החסות הראשית שלה מול היורוליג, בהנהלת מפעל הכדורסל הבכיר של אירופה כינו את החוזה החדש כ"אחד ההסכמים הגדולים בהיסטוריית הכדורסל".
עם זאת, אתר "דיאריו גול" מפרסם כי החוזה בין הצדדים, במסגרתו מקבלת טורקיש חשיפה נרחבת ואף את שמו הרשמי של המפעל ("טורקיש איירליינס יורוליג") - שווה 6 מיליון אירו בלבד בעונה. סך ההכנסות של היורוליג בעונת 2015/16 מכלל המפרסמים שלה? פחות מ-30 מיליון אירו.
כמה הסכומים הללו רחוקים מאלו שמתגלגלים בכדורגל האירופי? על-פי הדוחות הפיננסיים האחרונים של אופ"א, הנכונים לעונת 2013/14 - נותני החסות השונים של ליגת האלופות הזרימו בשנה זו 301.9 מיליון אירו (בעונה הנוכחית, 2015/16, הסכומים כבר אמורים להיות גבוהים יותר משמעותית).
טורקיש נחשבת כאמור לספונסרית הראשית של היורוליג, כאשר בקטגוריית הביניים, "ספונסריות פרימיום" - יש שתי חברות שישלמו העונה בין 3 ל-3.5 מיליון אירו כ"א: ענקית הלבשת וציוד הספורט הגרמנית אדידס, וחברת ההחזקות הטורקית הענקית Dogus (לה עסקים בתחומי הרכב, המזון, הבנקאות, הבנייה והתיירות בטורקיה).
קטגוריית החסויות השלישית של היורוליג כוללת 10 נותנות חסות משנית רבות, ביניהן סיטרואן (רכבים) ו-ויאגוגו (כרטיסים). בקטגוריה זאת משלמת כל מפרסמת בין מיליון למיליון אירו וחצי בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.