התוצאות הטובות בשורת ההכנסות של חברת הטכנולוגיה סיוה , שפרסמה היום דוחות, לא היוו הפתעה, משום שהחברה העלתה את התחזיות לפני כחודש. עם זאת, בשורת הרווח סיוה הצליחה לעקוף משמעותית את תחזיות האנליסטים. במבט קדימה, התחזית לרבעון הרביעי דומות לצפי האנליסטים.
סיוה מספקת טכנולוגיות לתכנון שבבים בעיקר לשוק הסלולר, ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 480 מיליון דולר. הרבעון השלישי הסתיים עם הכנסות של 16.2 מיליון דולר, צמיחה של 15.2% מהרבעון המקביל, ושל 21.5% מהרבעון הקודם. בהשוואה למקביל, ההכנסות מתמלוגים זינקו ב-42.2%, בעוד שההכנסות מרישוי ירדו ב-1.5%. מתחילת השנה הסתכמו הכנסות סיוה ב-43.4 מיליון דולר, עלייה של 17.4% לעומת התקופה המקבילה.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-3.3 מיליון דולר, והרווח בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הגיע ל-4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול רישום התגמולים לעובדים והוצאות שקשורות לרכישה שבוצעה ב-2014, הרווח הרבעוני הגיע ל-4.7 מיליון דולר, פי שניים מהרבעון המקביל. הרווח למניה הגיע ל-22 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-16 סנט בלבד. מתחילת השנה הרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-7.6 מיליון דולר, גידול של 34.3% מהתקופה המקבילה ב-2014.
בסוף הרבעון היו בקופת החברה כ-129 מיליון דולר, לאחר שהשתמשה ב-2.8 מיליון דולר לרכישה עצמית של מניותיה, במחיר ממוצע של 17.7 דולר למניה, שנמוך מהמחיר הנוכחי ב-24%. ברבעון הרביעי סיוה מצפה להכנסות של 15-16 מיליון דולר, צמיחה של כ-12% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה יגיע ל-16-18 סנט (3.4-3.9 מיליון דולר) לעומת 8 סנטים. השנה תסתיים עם צמיחה של 16% בהכנסות ל-59 מיליון דולר, ורווח נקי של כ-53 סנט למניה.
"הביצועים הכספיים המצוינים משקפים את היישום המוצלח של אסטרטגיית ההתרחבות שלנו", מסר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "הגדלנו את נתח השוק בדור 4 וכתוצאה מכך את ההכנסות מתמלוגים, ובמקביל גדל בסיס לקוחותינו. לסיוה יכולות חזקות למנף את ההזדמנויות הגדולות בעולם שבו השימוש במכשירים חכמים ומקושרים לאינטרנט עולה בהתמדה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.