אמזון היא הקמעונאית האינטרנטית המוכרת בעולם, שהתחילה את דרכה ממכירת ספרים אונליין, אבל נראה שהיא מנסה לחזור למקורות בדרך קצת מפתיעה. 20 שנה אחרי שהחלה לשנות את שוק הספרים, היא הודיעה על פתיחת חנות פיזית בשם amazon books בסיאטל.
מדובר בחנות הספרים הפיזית הראשונה של הקמעונאית המקוונת, כשהחנות עצמה תישען על המידע שנצבר באתר של אמזון, כמו דירוגי קוראים ונתוני מכירות, כדי להחליט אילו ספרים יוצגו בחנות. חלק מהנתונים, כמו הדירוגים וביקורות הגולשים, יוצגו באופן פיזי ובולט בחנות עצמה.
ספרים, אגב, הם גורם המשיכה העיקרי לחנות, אך אמזון מתכננת להציע למכירה בחנות גם מכשירי קינדל, טאבלטים ועוד. המחירים בחנות הפיזית צפויים להיות דומים למחירים למחירים באתר אמזון.
בחברה מציינים כי לא מדובר בחנות פופ-אפ, כזו שנבנתה לתקופה מוגבלת בזמן, אלא מדובר במיקום קבוע. לא מן הנמנע שאם החנות הזו תצליח, באמזון יחליטו לפתוח חנויות נוספות למותג, שלמעשה בא כדי להתחרות בחנויות ספרים פיזיות.
בתקופה האחרונה אמזון מפלרטטת עם הרעיון של חנות פיזית. בתחילת השנה היא פתחה חנות פיזית באינדיאנה, ארה"ב, עבור סטודנטים שמאפשר להזמין אונליין ולאסוף את המוצרים מהחנות עצמה.
מודל דומה פורסם לאחרונה בשם Drive Up, שיאפשר לאסוף מוצרים עם האוטו מנקודת איסוף מיוחדת ללא צורך לצאת מהרכב. מדובר בחלק מאסטרטגיה שמזכירה את שירות Amazon Locker, שמאפשרת לקבל מוצרים בעמדות לוקרים המוצבים בעסקים מקומיים ברחבי העולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.