נעילה חיובית בוול סטריט; "עונת הדוחות מספקת הסחורה"

הנפט זינק בכ-4% ותמך במגמה החיובית בשווקים ■ אקטיוויז'ן בליזרד רוכשת את קינג, יצרנית קנדי קראש, תמורת 5.9 מיליארד דולר ■ דוחות: מובילאיי עקפה את התחזיות; אחרי הנעילה - טסלה, גרופון, הרבלייף ועוד

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט נענל היום (ג') בעליות שערים, ברקע למגמה חיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה ולאחר שאתמול ננעלו המדדים המובילים בעליות. מחירי הנפט זינקו היום בחדות ותמכו במגמה החיובית בשווקים. המשקיעים ממשיכים להתמקד בנתוני המאקרו ובדוחות הכספיים וממתינים בדריכות לדוח התעסוקה שיפורסם בסוף השבוע.

 

 

אתמול כאמור ננעל המסחר בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 חצה את רף ה-2,100 נקודות, לראשונה מאז אוגוסט. היום מדד הנאסד"ק 100 טיפס לשיא חדש.

בזירת המאקרו פורסם היום ב-17:00 נתון הזמנות המפעלים לחודש ספטמבר, שהצביע על ירידה של 1% בהזמנות, בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה של 0.8% ולאחר ירידה של 2.1% באוגוסט. 

סקטור הרכב נהנה מגידול דו ספרתי במכירות באוקטובר לאור הירידה המתמשכת במחירי הנפט, כך עולה מדוח המכירות שפורסם היום. ע"פ הנתונים, ג'נרל מוטורס  דיווחה על קצב מכירות שנתי של 18.2 מיליון כלי רכב באוקטובר, זינוק של כ-16%. פיאט-קרייזלר דיווחה על עלייה של 14.7% בקצב המכירות פורד  דיווחה על זינוק של 13.4% במכירות. 

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס מציין בסקירתו השבועית כי "עונת הדוחות בארה"ב עד כה לא מאכזבת ומספקת את הסחורה, הריביות בעולם יישארו נמוכות עוד הרבה זמן והיום המשקיעים כבר מפנימים שגם כשהריביות יעלו, זה יהיה בקצב איטי במיוחד. החששות של המשקיעים מסוף חודש אוגוסט באשר לקריסה בסין ומשבר פיננסי מחודש, מתפוגגות בחודש האחרון ונראה כי, המשקיעים כבר מחפשים דרך חזרה לשוק, חלקם ודאי מתפתלים מפני שהפסידו חלק ניכר ממנו". הוא הוסיף עוד כי "על אף העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש דצמבר, ואולי דווקא בגללה, גדלו הפערים בין אג"ח ישראל לארה"ב".

בשוק כאמור דרוכים לקראת דוח התעסוקה לחודש אוקטובר שיפורסם ביום שישי וצפוי ע"פ התחזיות להצביע על תוספת של כ-180 אלף משרות. אם התחזיות יתממשו, הרי שמדובר בהאטה בקצב יצירת המשרות לאחר שבשנה החולפת הקצב היה גבוה מ-200 אלף משרות. דוח התעסוקה, נזכיר, הוא אחד הגורמים המרכזיים שהפד מתחשב בהם בבואו להחליט האם לשנות את המדיניות המוניטארית.

 

חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזרד תשלם 5.9 מיליארד דולר תמורת רכישתה של חברת קינג , יצרנית המשחק הפופולרי קנדי קראש. 

בין החברות שמדווחות היום על תוצאותיהן, נציין את Activision Blizzard,  CBS , טסלה , גרופון , הרבלייף  ו-Zillow.

יצרנית טכנולוגיית הבטיחות לרכב מובילאיי , דיווחה לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של כ-35 מיליון דולר או 15 סנט למניה והכנסות של 70.6 מיליון דולר, מעל התחזיות בשוק שעמדו על רווח נקי של כ-13 סנט למניה והכנסות של 67.36 מיליון דולר. ברבעון המקביל אשתקד רווחי החברה הסתכמו בכ-4 סנט למניה והכנסות של 34.68 מיליון דולר.