נעילה שלילית בוול סטריט; ילן: העלאת ריבית בדצמבר אפשרית

ג'נט ילן אמרה כי תתכן העלאת ריבית בדצמבר, ונשיא שלוחת הפד בניו יורק תמך בדבריה ■ מאקרו: סקר ה-ADP מעט מתחת לתחזיות; ISM בתחום השירותים מעל התחזיות ■ אופ"ק: מחיר הנפט ב-2020 יהיה 80 דולר

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, לאחר הצהרתה של ג'נט ילן, לפיה העלאת ריבית בדצמבר עדיין אפשרית. גם עונת הדוחות הכספיים, שבינתיים עולים על הציפיות, ממשיכה לרכז עניין, כמו גם דוח התעסוקה שיתפרסם בסוף השבוע.

הנפט ירד היום ב-3.3% למחיר של 46.32 דולר לחבית, לאחר פרסום הדוח של אופ"ק בנוגע לתחזית המלאים והמחיר לשנים הקרובות.

אתמול ננעל המסחר בעליות שערים, כאשר מחירי הנפט טיפסו בכ-4% ותמכו במגמה החיובית. מדד הנאסד"ק, שחצה השבוע את רף ה-2,100 נקודות לראשונה מאז אוגוסט השנה, מצליח לשמור על גובה ונראה כי המשקיעים מחפשים שוב את דרכם לשוק.

"אם תימשך עליית התשואות לקראת החלטת הריבית בדצמבר, עשוי הדבר להוות הזדמנות בשוק האג"ח". כך אומרת היום איילת ניר, הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות יצירות. לדבריה, הדבר נכון בין אם הפד יבחר להעלות את הריבית, ובין אם יבחר בסופו של דבר להשאיר אותה על כנה.

על פי דוח פנימי של אופ"ק, ארגון של 12 יצואניות נפט מובילות בעולם, המלאי ירד מהרמה שלו ב-2015 עד 2019, אלא אם התפוקה תאט בצורה משמעותית יותר מהצפוי בקרב יצרניות יריבות.

על פי הדוח, המדינות צופות עלייה קלה בלבד במחירים בשנים הקרובות. מ-55 דולר לחבית ב-2015 עד 80 דולר לחבית ב-2020 - עלייה של 5 דולר בשנה בלבד.

יו"רית הפד ג'נט ילן העידה היום בפני ועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס ודיברה על הרגולציות והפיקוח בתחום הבנקאות, אך גם אמרה בפירוש כי העלאת הריבית בדצמבר עדיין על השולחן. היא טענה כי היציבות של הבנקים בארה"ב השתפרה, אך ישנן מספר בעיות שעדיין צריך לפתור. לדברי ילן, ההון של שמונה הבנקים הגדולים בארה"ב כמעט הוכפל לרמה של 500 מיליארד דולר. ילן כאמור התייחסה גם לנושא הריבית ואמרה כי "הסיכונים הנובעים מהטלטלה בכלכלה הגלובלית קטנו מאוד". לדבריה, הביצועים של הכלכלה האמריקנית טובים. דברים אלה מחזקים את ההערכות כי ייתכן שהפד בדרך להעלות את הריבית.

גם נשיא שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דאדלי, נאם היום ואמר כי הוא מסכים עם דבריה של ילן, בנוגע להעלאה אפשרית של הריבית בדצמבר. "אני מסכים לגמרי עם היו"ר ילן. מדובר באפשרות על השולחן, אבל בואו נראה מה אומרים הנתונים", אמר.

בזירת פורסם היום סקר ה-ADP שבוחן את מספר המשרות שנוספו במגזר הפרטי בארה"ב, ללא מגזר החקלאות. הסקר הצביע על תוספת של 182 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות לתוספת של 183 אלף משרות. זאת, לאחר תוספת של 200 אלף משרות בספטמבר. נזכיר, סקר ה-ADP הוא מעין קדימון לדוח התעסוקה המלא שיפורסם ביום שישי.

עוד פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב, שהצביע על צמצום הגירעון המסחרי ב-15% לרמה של 40.8 מיליארד דולר בספטמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר. הצניחה במחירי הנפט הייתה בין הגורמים המרכזיים שסייעו להוזיל את היבוא. הכלכלנים בשוק ציפו לגירעון של 41.1 מיליארד דולר, לעומת 48.3 מיליארד דולר באוגוסט.

בנוסף פורסם היום מדד ISM בתחום השירותים, שעלה לקריאה של 59.1 נקודות באוקטובר, לעומת 56.9 נקודות בספטמבר. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מזה 3 חודשים, ומעל הצפי לקריאה של 56.5 נקודות.

עונת הדוחות ממשיכה במלוא עוזה. היום פרסמה את תוצאותיה טיים וורנר , אשר דיווחה על גידול של 5% בהכנסות ל-6.56 מיליארד דולר ועל רווח של 1.04 מיליארד דולר.

סודהסטרים דיווחה היום כי הרווח שלה ברבעון צנח ב-76% וההכנסות ירדו מתחת לתחזיות האנליסטים, לאור ההתפתחויות בדולר. הרווח ירד ל-11 סנט למניה, או 2.2 מיליון דולר, לעומת 45 סנט, או 9.5 מיליון דולר, בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ירדו ב-12% ל-110 מיליון דולר. הצפי היה ל-21 סנט למניה על הכנסות של 112 מיליון דולר.

עוד במדווחות מוטורולה סולושנס ומייקל קורס .

פייסבוק , קוואלקום , Whole Foods, ו-GoDaddy, יפרסמו בתום המסחר.

אתמול דיווחה יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה , דיוווחה על הפסד של 229.9 מיליון דולר או 1.78 דולרים למניה, בהשוואה להפסד של 74.7 מיליון דולר או 60 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסרה ברבעון השלישי 11,603 אלף מכוניות, מעל הצפי המוקדם שלה. ההכנסות טיפסו ב-10% ל-936.8 מיליון דולר, מעל הצפי בשוק. עם זאת, המשקיעים התרכזו בעיקר בתחזיות החיוביות שסיפקה החברה כאשר ציינה כי תעמוד בתחזית הייצור שלה השנה.