הססנות בשוקי העולם: בורסות אירופה ננעלו בירידות

שוקי העולם נסחרים מעכלים את דוח התעסוקה האמריקאי מיום ו' האחרון, שהגדיל את הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש הבא, לראשונה מאז 2006

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו היום (ב') בבורסות אירופה, בהמשך לדוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום ו' האחרון, שהעיד על העלאה אפשרית של הריבית בדצמבר.

המשק האמריקאי הוסיף בחודש אוקטובר 271 אלף משרות ושיעור האבטלה ירד ל-5%, טוב בהרבה מהתחזיות המוקדמות להוספה של 179 אלף משרות ושיעור אבטלה יציב של 5.1%. נתונים אלה מגבירים את הסיכוי להעלאת ריבית על ידי הפדרל ריזרב כבר בחודש הבא, לראשונה מאז 2006.

לאחר פרסום דוח התעסוקה העריכו רבים מהכלכלנים כי העלאת ריבית אכן תתרחש בדצמבר, כאשר דוח התעסוקה האחרון לפני, זה של חודש נובמבר, מקבל משמעות רבה מאוד. על פי חוזי הריבית, ישנו כעת סיכוי של כ-70% להעלאת ריבית בדצמבר.

מניית Renault ירדה לאחר שראש ממשלת צרפת אישר כי ממשלו מתנגד למיזוג בין חברת הרכב הצרפתית למתחרתה היפנית Nissan Motor. שתי החברות כבר מחזיקות במניות אחת של השנייה.

מניות הבנקים הבריטיות דוגמת Barclays ו-HSBC ריכזו עניין חיובי. יצרנית הסלולר השבדית Ericsson עולה לאחר שהגיעה להסכם שיתוף פעולה עם ענקית רשתות התקשורת סיסקו, אשר עשוי לייצר לכל אחת מהן הכנסות שנתיות של מיליארד דולר עד 2018.

תגובה ראשונה באסיה לדוח התעסוקה

הבוקר נחתם המסחר בבורסות אסיה במגמה מעורבת, כשמדדי ניקיי ושנחאי בלטו לחיוב. הפעילים במזרח הרחוק הגיבו היום לראשונה לנעשה בוול סטריט בסוף השבוע האחרון.

בסין דווח אתמול כי הייצוא באוקטובר נפל ב-6.9% לעומת אוקטובר 2014, זה החודש הרביעי ברציפות, בעוד הייבוא צנח ב-18.8%, מה שמשאיר את סין עם שיא של עודף מסחרי - 61.64 מיליארד דולר.

הנתונים מאשררים בפעם המי יודע כמה כי כלכלת סין מאיטה, וכי הביקושים לסחורות סיניות בעולם יורדים.

מניות הבנקים הסיניים, דוגמת Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), הגדול בסין מבחינת נכסים, ו-Bank of Communications ו-Bank of China, ריכזו עניין חיובי רב.

ענקית הטכנולוגיה היפנית Toshiba נפלה לאחר שדיווחה כי עברה להפסד תפעולי של 79.5 מיליארד ין יפני (645.66 מיליארד דולר) בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]