ועדת הכספים אישרה את חוק ההסדרים

גפני: "חוק ההסדרים יוצא אחרת לחלוטין מזה שהגיע אלינו ואני שמח על ההישגים שנעשו בתיאום של כל חברי הוועדה, קואליציה כאופוזיציה, שפעלו יד אחת להגיע לכל ההישגים הללו למען הציבור"

ועדת הכספים אישרה היום (ב'), לאחר שבועות ארוכים של דיונים, את חוק ההסדרים לשנים 2015-2016.

בין הרפורמות הנכללות בחוק: הגדלת קצבאות הילדים; העמדת תכנית חיסכון לכל ילד עד גיל 18; תקצוב מענקים בגובה 200 אלף שקל ליתומים להורים שנהרגו בפיגועים; רפורמה בבריאות במסגרתה ישלמו מבוטחים השתתפות עצמית מזערית של כמה עשרות שקלים בלבד במקום לפנות לשב"ן; הפחתת מס שבח על הרווח ממכירת קרקעות פרטיות לצורך בניית דירות למגורים; הורדת הריבית על משכנתאות לזכאי משרד השיכון מ- 3% ל- 2.5%; אישור חוק ששינסקי 2; הרפורמה בפנסיות; מתן אפשרות לרישום קרקעות בטאבו לבני מיעוטים; אישור מסגרת עבודה תקציבית תלת-שנתית.

במסגרת המו"מ מול האוצר על ההטבות שהשיגה, אישרה הוועדה גם: את צמצום הטבות על ההפרשות לפנסיה לבעלי שכר גבוה. מדובר בשכר הגבוה פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק, אישור לרשות המיסים לביצוע חילופי מידע עם רשויות מס זרות, כחלק מהמחויבות של המדינה בפני גופים כלכליים בינלאומיים. כן אישרה הוועדה את הרחבת החלת חובת הדיווח המקוון על עוד עסקים במשק, תוך סייגים והקלות בקנסות על אי הגשה או איחור בהגשת דו"חות. הדבר הינו חלק מהסיוע של ועדת הכספים לרשות המיסים במאבק בהון השחור.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לאורך השבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים מול הממשלה, האוצר ורשות המסים לגבי כל הסעיפים של חוק ההסדרים. ועדת הכספים איננה חותמת גומי של הממשלה והוכחנו זאת גם הפעם, ביצענו תיקונים משמעותיים ודרמטיים לטובת הציבור בכל התחומים, בבריאות ובדיור, ברווחה ובכל תחומי החיים. חוק ההסדרים יוצא אחרת לחלוטין מזה שהגיע אלינו ואני שמח על ההישגים שנעשו בתיאום של כל חברי הוועדה, קואליציה כאופוזיציה, שפעלו יד אחת להגיע לכל ההישגים הללו למען הציבור".