ג'ייקוב קליין חוזר לישראל: יגייס עד 250 מ' ש' לנדל"ן בארה"ב

קליין, בוגר הטכניון ובעל אזרחות ישראלית ואמריקאית, פעיל בתחום הנדל"ן המסחרי זה 30 שנה

נכס של קליין בניו יורק /  צילום : מצגת החברה
נכס של קליין בניו יורק / צילום : מצגת החברה

זרם חברות הנדל"ן האמריקאיות המגיעות לגייס חוב בבורסה המקומית נמשך, והפעם על הפרק עומדת קבוצת קליין (Klein International Group) שייסד ג'ייקוב קליין (Jacob Klein), שפרסמה הבוקר טיוטת תשקיף ראשונה לקראת הנפקת אג"ח. על פי ההערכות, קליין גרופ מעוניינת לגייס כ-200-250 מיליון שקל.

את כספי ההנפקה, שמובילה כלל פיננסים חיתום, מייעד קליין למספר מהלכים, ובהם רכישת זכויות של שותפים בנכסים שאינם מוחזקים במלואם על-ידי החברה, והשקעה של עד 15 מיליון דולר ברכישת הנכס Mercer 85. מדובר ברכישת 90% מנכס הממוקם ברחוב מרסר במנהטן, שהסכם לרכישתו תמורת 19.5 מיליון דולר נחתם בחודש אוקטובר, מתוכו התחייב בעל השליטה לשלם בעדו עד 5 מיליון דולר. במסגרת ההסכם התחייב המוכר לשנות את ייעוד הנכס ממגורים למסחר תוך שנה ממועד חתימת ההסכם, והלוואה עבור הנכס טרם התקבלה.

כמו כן מתכננת קליין להשתמש בכספי ההנפקה למימון פעילות החברה "לרבות השקעות נוספות בנכסים קיימים של הקבוצה, הרחבת פורטפוליו הנכסים של הקבוצה, לרבות על-ידי השקעה בנדל"ן כהון בעלים מועדף".

קבוצת קליין פועלת כ-20 שנים בתחום הנדל"ן המסחרי בצפון מזרח ארה"ב, ומחזיקה ב-21 נכסים במנהטן ובניו ג'רזי, בשיעור תפוסה של קרוב ל-100%. עם השוכרים בנכסיה נמנים מקדונלד'ס, סטארבקס, סיטיבנק, פדקס ועוד. גם קליין, כמו יתר חברות הנדל"ן האמריקאיות שגייסו חוב בת"א (12 חברות שגייסו כ-8 מיליארד שקל) נרשמה במקלט המס של איי הבתולה.

מהתשקיף עולה כי קליין (68), המחזיק באזרחות אמריקאית וישראלית, הוא בוגר הטכניון ואף חבר אגודת ידידי הטכניון בניו יורק, ופעיל בתחום הנדל"ן המסחרי בארה"ב זה כ-30 שנה. הוא צפוי להעניק לחברה המונפקת שירותי ניהול ושיווק נכסים תמורת תגמול של עד 5% מההכנסות נטו, וזאת לפי קליין "עבור החזר עלויות, לרבות עלויות של עובדי חברות הניהול הממוקמים בנכס הרלבנטי".

עוד עולה מהתשקיף, כי בסיכום המחצית הראשונה של 2015 נהנתה קבוצת קליין משערוך נכסים בהיקף של כ-20 מיליון דולר, וכן היא נהנתה משערוכים בהיקף של יותר מ-5 מיליון דולר בחברות שהיא מחזיקה, וכך סיכמה את מחצית השנה ברווח של יותר מ-22 מיליון דולר.

הכנסותיה מדמי שכירות במחצית השנה עלו ב-29% ל-6.6 מיליון דולר, שיפור המיוחס גם לשיפור דמי השכירות וגם להרחבת הפורטפוליו. הונה העצמי של קליין בסוף חודש יוני האחרון עמד על 103 מיליון דולר.

קבוצת קליין

תחום פעילות: נדל"ן מניב מסחרי

אזור פעילות: מנהטן וניו ג'רזי

מספר נכסים: 21

בעלים: ג'ייקוב קליין

תוצאות מחצית ראשונה 2015 )במיליוני דולרים(:

הכנסות: 6.6

רווח נקי: 22

הון עצמי: 103