בימים הקרובים צפויה להיחתם העסקה להעברת זיכיון היבוא של "פורשה" בישראל מקבוצת מכשירי תנועה לחברה חדשה בבעלות איש העסקים גיא מיוחס. העברת הזיכיון בוצעה בעידוד היצרנית הגרמנית והיקף העסקה, שלא פורסם, נאמד בעשרות מיליוני שקלים.
במסגרת ההכנות להשקה המחודשת של המותג בישראל משלימה בימים אלה היבואנית החדשה את ההקמה של אולם מרכזי גדול ומפואר של פורשה, שממוקם באזור התעשייה של הרצליה פיתוח בסמוך לסוכנויות של מרצדס ואאודי. במקביל הוקם גם מוסך חדש ונבנה מערך שירות בסטנדרטים של פורשה-אירופה. האולם יחליף את הסוכנות המרכזית של פורשה, שהייתה ממוקמת עד כה באזור פתח-תקווה.
במסגרת ההשקה המחודשת של המותג צפויה היבואנית החדשה לאמץ מדיניות תמחור אגרסיבית עם "מחירי נטו", אחרי הנחה, כפי שמקובל בשנתיים האחרונות ברוב מותגי היוקרה. בנוסף צפויה החברה לשווק דגמי בסיס חדשים וזולים יותר, שירחיבו כלפי מטה את מאגר הלקוחות של המותג. זאת לצד דגמי הספורט המפוארים הקיימים.
במקביל נודע ל"גלובס" כי נמשכים המהלכים למיזוג זיכיון היבוא של קרייזלר, בבעלות מכשירי תנועה, לתוך קבוצת סמל"ת, שמייבאת לישראל את מותגי חברת פיאט, הקבוצה-האם של קרייזלר. המגעים נמשכים מזה יותר משנה ביוזמת חברת פיאט העולמית כחלק ממהלך גלובאלי של איחוד סוכנויות של קרייזלר ופיאט ברחבי העולם. אולם בישראל למותג קרייזלר יש מעמד מיוחד מול החברה האמריקנית, ולפיכך ספק אם החברה האיטלקית תוכל לכפות את העברת המותג ללא הסכמה של שני הצדדים בישראל על פיצוי מוסכם. ככל הידוע קיימים פערי מחיר משמעותיים מאד בהערכת שווי זיכיון קרייזלר בין סמל"ת למכשירי תנועה.
ממכשירי תנועה נמסר ל"גלובס" בתגובה כי "השיחות בעניין אפשרות מיזוג הפעילויות של קרייזלר ופיאט בישראל נמשכות ואין לדעת מתי יסתיימו ומה תהיה התוצאה. בשעה זו לא מתנהל מו"מ בין סמל"ת למכשירי תנועה על שווי הזכיון של פיאט או קרייזלר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.