מכללת אפקה להנדסה זכתה בתחרות שערכה מנהלת תחליפי הנפט במשרד ראש הממשלה לפיתוח כלי רכב חשמלי עתידני, ותזכה למענק בסך 250 אלף שקל. שלב הגמר של התחרות נערך השבוע כחלק מהכנס שערכה המנהלת.
מדובר ברכב אישי חשמלי קטן, חכם ותלת גלגלי שלפי מתכנני הפרויקט "יענה גם על הצורך בחיסכון באנרגיה וגם בהתמודדות עם עומסי התנועה בערים ובדרכי הגישה לערים". לצורך הפרויקט חברו במכללת אפקה לחברת Redler בכדי לייצר רכב שיהיה בעל חתימה מינימלית על הכביש ובחניה, אך לצד זאת יציע יכולת נסיעה בטוחה ונוחה בכבישים מהירים.
"מאחורי ההחלטה לפתח רכב חשמלי שהוא דווקא כלי תלת גלגלי עמדו קודם כל היתרונות שכלים דומים ומוכרים יותר, קטנועים ואופנועים, יכולים להציע", אומר דן הרמן מנהל הפרויקט וראש ההתמחות להנדסת רכב במכללת אפקה.
"רכבים דו-גלגליים הם בעלי זריזות ותמרון בעומסי התנועה בעיר ומציעים אפשרויות חנייה מגוונות וזולות. בנוסף, גודלם ומשקלם הנמוך מאפשר להם צריכת אנרגיה נמוכה מאוד לעומת כל רכב נוסע אחר. כמו כן, הפשטות היחסית של כלים אלו מאפשרת להם להיות זולים ונגישים יותר לאוכלוסיות רחבות יותר", אומר הרמן.
"הפרויקט משלב חדשנות בכל האלמנטים שהתחרות ניסתה לקדם", הוסיף אלון ברנע סגן הנשיא לפיתוח במכללת אפקה. "החל ממערכת היגוי חדשנית שאפשרה שימוש בהגה במקום כידון, דרך שיתוף הפעולה עם התעשייה לשילוב בקר מנוע וסוללות חדשני וכלה בתפיסת תחבורה פורצת דרך ליצירת כלי תחבורה אישי מטרופוליני".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.