נעילה מעורבת באירופה; "הזדמנות להצטרף לראלי סוף השנה"

עליות קלות בוול סטריט ■ התמ"ג היפני נחלש ב-0.8% ברבעון השלישי של השנה ■ נתונים חלשים גם בסין

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת, למרות הפיגועים הקשים בפריז. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות קלות.

 

העולם מוסיף להתרכז במתקפת הטרור הקשה על פריז בליל שבת, אשר גבתה את חייהם של לפחות 132 בני אדם. על פי רוב הערכות הכלכלנים, הפגיעה בבורסות תהיה שולית, ותימשך לכל היותר מספר ימים בודדים. "ההיסטוריה מוכיחה כי האפקט הכלכלי מוגבל, ואני חושב שכך יהיה גם הפעם. השווקים יתגברו מהר ויחזרו להתמקד בדברים אחרים", ציין שיין אוליבר, כלכלן ראשי ב-AMP Capital.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת Smart Capital, אומר בסקירתו השבועית כי  "הזדמנות כמו זו, לא נראה שתחזור השנה. תחילת שבוע המסחר הקרוב, יתאפיין ככל הנראה בירידות שערים חדות, וזאת הזדמנות להצטרף לראלי סוף השנה במדדי המניות. בנוסף למתקפת הטרור בצרפת אשר תקבע את הטון בתחילת השבוע, יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב. הרצף השלילי בפרסומים של נתון האינפלציה העיקרי הוא חסר תקדים, מדצמבר שנה שעברה הקריאה לא עברה את הצפי והטריטוריה השלילית (דיפלציה) בו הוא נמצא כבר חודשיים, מעיבים על העלאת הריבית ותומכים בהמשך העליות במדדים. במצב זה, מדדי המניות של וול סטריט עדיפים פחות מהמדדים האירופאים אשר "נהנים" מתמיכת הרחבה כמותית, אשראי זול והדפסת כספים של הבנק האירופאי (ECB). אנו צופים כי מדד הדאקס יחזור לרמות המחירים של אוגוסט - 11,500 נק עד סוף השנה (טווח בינוני) ".

מגמה שלילית נרשמה היום (ב') בבורסות אסיה, כאשר הפעילים במזרח הגיבו לראשונה למתקפת הטרור הקשה בפריז בליל שבת. 

 

יפן גולשת שוב למיתון. על פי נתונים שפורסמו, כלכלת יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, התכווצה ב-0.8% ברבעון השלישי של השנה, לעומת צפי להתכווצות קטנה יותר של 0.2%. מיתון, נזכיר, הוא מצב של 2 רבעונים רצופים לפחות של קריאת תמ"ג שלילית.

גם כלכלת סין, השנייה בגודלה בעולם, רחוקה מאוד מלהרשים. על פי נתונים אחרונים שפורסמו, פעילות האשראי במערכת הפיננסית הסינית נפלה לשפל של 15 חודשים באוקטובר, בעוד שתצרוכת הפלדה, נתון משמעותי בפעילות הכלכלית המקומית, הוסיפה ליפול.

מניות התעופה והתיירות באסיה תחת לחץ, בשל החששות כי התיירות העולמית תיפגע מפחד הטרור הגלובאלי.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]