מינהלת הליגה בספרד תכניס העונה כ-60 מיליון אירו ממפרסמים

שורת ספונסרים חדשים שצורפו לפורטפוליו יאפשרו למינהלת להזניק הספרדית את ההכנסות מהתחום ב-65% בתוך שלוש עונות ■ בתום העונה יפוג החוזה המרכזי מול בנק BBVA

חבייאר טבאס נשיא מינהלת הליגה של הכדורגל הספרדי / צלם: רויטרס
חבייאר טבאס נשיא מינהלת הליגה של הכדורגל הספרדי / צלם: רויטרס

המינהלת הספרדית (LFP), האחראית על שתי ליגות הכדורגל הבכירות במדינה - צפויה לסיים את עונת 2015/16 עם הכנסות שיא של הזמנים מספונסרים - 60 מיליון אירו. כך מפרסם אתר עסקי הספורט palco23.

כהשוואה, ב-2013/14 עמד המחזור מהסעיף הזה על 36.29 מיליון אירו, ואילו אשתקד הסתכם ב-44.46 מיליון (זינוק של 65% בתוך שלוש עונות).

ממש לאחרונה צירפה המינהלת שתי נותנות חסות חדשות לפורטפוליו: חברת המזון הבינלאומית דנונה, ואת מוצר משקאות האנרגיה מבוססי השוקולד Cola Cao. בקיץ נוספו בין היתר גם תאגידי סמסונג (אלקטרוניקה), מאזדה (רכב) וטורקיש איירליינס (תעופה) אל הרשימה.

יש לציין כי בתום העונה הנוכחית יסתיים הסכם החסות המרכזי של הליגה עם בנק BBVA, והוא לא יחודש. השווי שלו כיום הוא 23.5 מיליון אירו בשנה, וב-LFP סבורים שיצליחו להשיג החל מ-2016/17 לפחות 25 מיליון אירו מהמפרסמת הראשית החדשה.

אחת הסיבות להגדלת הסכומים מהספונסרים היא העברת זכויות השידור של הליגה אל הידיים של המינהלת, תחת הסכם מכירה קולקטיבי (בניגוד לעבר, אז מכרה כל קבוצה את זכויות הטלוויזיה שלה באופן פרטי). הדבר מאפשר למינהלת להציע למפרסמים מודלים מגוונים של חשיפה במסגרת הסכם השיווק המרכזי (Central Marketing) עליו חתמה עם הקבוצות.