המסחר בוול סטריט ננעל בעליות חדות; אפל עלתה 3.2%

פרוטוקול ישיבת הריבית של הפד: בכירי הבנק מוכנים להעלות את הריבית בדצמבר ■ התחלות הבנייה ירדו מעבר לצפי; אישורי הבנייה בהתאם לצפי ■ מחיר הנפט נסחר היום לזמן מה מתחת ל-40 דולר ■ חקירה נגד קוואלקום בדרום קוריאה

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות, לאחר פרסום פרוטוקול פגישת הפד, לפיו מרבית בכירי הבנק מעוניינים בהעלאת ריבית בדצמבר. אולם, ההערכה בשוק היא כי המשקיעים מפנימים שלאורך זמן ההעלאה תהיה מדורגת ולא מהירה.

פעילות הטרור באירופה ממשיכה להעיב על השווקים. אתמול בוטל משחק כדורגל בין נבחרות גרמניה להולנד בהנובר דקות לפני תחילתו בעקבות מידע על פיגוע מתוכנן. הבוקר, שוטרים צרפתים פשטו על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, כחלק מהחיפושים אחר מתכנן הפיגועים בפריז שאירעו בעיר בליל שישי האחרון, עבד אל-חמיד אבאוד - כך מסרה המשטרה. באירוע נהרגו שלושה מחבלים: שניים מירי משטרתי והשלישית, מחבלת, לאחר שהתפוצצה בחגורת נפץ. 5 חשודים נעצרו בפשיטה, בהם אשה אחת.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסמו נתוני התחלות הבנייה, שירדו בחודש אוקטובר ב-11% ל-1.06 מיליון בתים בשיעור שנתי, לעומת צפי ל-1.16 מיליון. אישורי הבנייה עלו ב-4.1% ל-1.15 מיליון, בהתאם לצפי.

כאמור, במוקד תשומת הלב בארה"ב היום עומד פרוטוקול הפד. רוב בכירי הפדרל ריזרב מוכנים להעלות את הריבית בדצמבר, כך עולה מפרוטוקול פגישת הפד באוקטובר שפורסם הערב. על פי הפרוטוקול, "רוב המשתתפים צפו שהתנאים לתחילת העלאת הריבית עשויים בהחלט להתממש עד הפגישה הבאה בדצמבר".

באוקטובר, נזכיר, הודעת הפד לגבי המדיניות המוניטרית כללה לראשונה הצהרה לפיה בפגישה הבאה - 15-16 בדצמבר - בכירי הבנק ידונו בהעלאת הריבית. עם זאת, מרבית בכירי הפד אמרו כי אין זה אומר שההעלאה תתרחש אוטומטית בדצמבר אלא רק שהדלת לכך פתוחה. חלק קטן מהמשתתפים בפגישה העלה את האפשרות שהכללת ההצהרה הזו בצורה מפורשת תגרום להגברת הציפיות, מה שאכן קרה, וכיום השוק מאמין שהעלאת הריבית אכן תתרחש בדצמבר.

עוד נכתב בפרוטוקול כי "המערכת הפיננסית האמריקנית עברה את הטלטלה בשווקים הגלובליים ללא כל סימן של מתח מערכתי. מרבית המשתתפים מאמינים שהסיכונים מההתפתחויות הכלכליות והפיננסיות מעבר לים כבר לא קיימים ושהסיכונים לתחזית הכלכלית עבור שוק העבודה התאזנו".

נשיא שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי הוא מרגיש נח עם העלאה קרובה של הריבית.

רוב קפלן, הנשיא החדש של השלוחה בדאלאס, אמר היום בנאומו הראשון בתפקיד כי אמנם על הפד להמשיך במדיניות מרחיבה, אך ישנו מחיר להשארות בריבית אפסית למשך זמן כה רב. הוא גיבה בנאומו באוניברסיטת יוסטון את החלטת הפד לא להעלות עדיין את הריבית, אך אמר עוד כי מדיניות מרחיבה לא חייבת להתבטא בריבית אפסית.

הדוח על סין שמרתיע מאוד את המשקיעים

מחירי הנפט ממשיכים לעמוד במוקד, כשהיום פרסמה רשות האנרגיה האמריקנית את נתון מלאי הנפט, שעלה בשבוע החולף ב-252 אלף חביות נפט למלאי כולל של 487 מיליון, הרבה מתחת לצפי שעמד על עלייה של 1.9 מיליון חביות. למרות הנתונים הללו, מרבית האנליסטים מאמינים שמחירי הנפט ימשיכו להיות נמוכים גם ב-2016, כשהתפוקה עדיין גדולה מהביקוש.

המסחר בנפט עבר היום למגמה שלילית לאחר עליות נאות מוקדם יותר, והחוזים על נפט מסוג WTI ננעלו במחיר של 40.75 דולר לחבית, המחיר הנמוך מאז אוגוסט.

מניית קוואלקום נסחרה תחת לחץ לאחר שחברת השבבים הודיעה שהרשויות בדרום קוריאה חוקרות אותה בנוגע לסוגיות של הפרת פטנטים.

לפני פתיחת המסחר דיווחו על תוצאותיהן ענקיות הציוד המשרדי Staples , ו-Lowe's , על רווח נקי של 31 סנט למניה ו-80 סנט למניה בהתאמה.

אפל ריכזה עניין לאחר שבנק ההשקעות גולדמן זאקס העניק לה המלצת קנייה חזקה ומחיר יעד של כ-163 דולר.