רוב בכירי הפדרל ריזרב מוכנים להעלות את הריבית בדצמבר

על פי פרוטוקול פגישת הפד באוקטובר, "רוב המשתתפים צפו שהתנאים לתחילת העלאת הריבית עשויים בהחלט להתממש עד הפגישה הבאה בדצמבר"

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

רוב בכירי הפדרל ריזרב מוכנים להעלות את הריבית בדצמבר, כך עולה מפרוטוקול פגישת הפד באוקטובר שפורסם הערב (ד'). על פי הפרוטוקול, "רוב המשתתפים צפו שהתנאים לתחילת העלאת הריבית עשויים בהחלט להתממש עד הפגישה הבאה בדצמבר".

באוקטובר, נזכיר, הודעת הפד לגבי המדיניות המוניטרית כללה לראשונה הצהרה לפיה בפגישה הבאה - 15-16 בדצמבר - בכירי הבנק ידונו בהעלאת הריבית. עם זאת, מרבית בכירי הפד אמרו כי אין זה אומר שההעלאה תתרחש אוטומטית בדצמבר אלא רק שהדלת לכך פתוחה.

חלק קטן מהמשתתפים בפגישה העלה את האפשרות שהכללת ההצהרה הזו בצורה מפורשת תגרום להגברת הציפיות, מה שאכן קרה, וכיום השוק מאמין שהעלאת הריבית אכן תתרחש בדצמבר.

עוד נכתב בפרוטוקול כי "המערכת הפיננסית האמריקנית עברה את הטלטלה בשווקים הגלובליים ללא כל סימן של מתח מערכתי. מרבית המשתתפים מאמינים שהסיכונים מההתפתחויות הכלכליות והפיננסיות מעבר לים כבר לא קיימים ושהסיכונים לתחזית הכלכלית עבור שוק העבודה התאזנו".

בתוך כך, נשיא שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי הוא מרגיש נח עם העלאה קרובה של הריבית.

רוב קפלן, הנשיא החדש של השלוחה בדאלאס, אמר היום בנאומו הראשון בתפקיד כי אמנם על הפד להמשיך במדיניות מרחיבה, אך ישנו מחיר להשארות בריבית אפסית למשך זמן כה רב. הוא גיבה בנאומו באוניברסיטת יוסטון את החלטת הפד לא להעלות עדיין את הריבית, אך אמר עוד כי מדיניות מרחיבה לא חייבת להתבטא בריבית אפסית.