המדדים בוול סטריט ננעלו ביציבות; סקוור זינקה כ-45%

בהמשך לפרוטוקול פגישת הפד: נשיאת הפד בקליבלנד אומרת שהיא תומכת בהעלאת ריבית ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו; מדד האינדיקטורים המובילים טוב מהצפי ■ פתיחה מעולה לחברת התשלומים במובייל Square

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה יציבה יחסית, לאחר המגמה החיובית המובהקת שחתמה אתמול את המסחר ועל רקע עליות שנרשמו היום בבורסות אירופה. פרוטוקול ישיבת הפדרל ריזרב שפורסם אתמול עדיין עומד במוקד תשומת הלב, כמו גם נתוני מאקרו ודבריהם של בכירי הפדרל ריזרב.

אתמול, כאמור, פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד מחודש אוקטובר, מהם עולה כי מרבית חברי הפד מרגישים נוח עם סיום מדיניות הריבית האפסית בדצמבר. "רוב המשתתפים צפו שהתנאים לתחילת העלאת הריבית עשויים בהחלט להתממש עד הפגישה הבאה בדצמבר". השווקים הגיבו בחיוב לפרוטוקולים וננעלו אתמול בעליות חדות.

"אנחנו עכשיו במחנה של דצמבר", מציינים כלכלנים בדויטשה בנק במזכר ששלחו היום ללקוחות הבנק. "פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד רמזו על הרצון העז של הפד להעלות את הריבית בדצמבר".

נשיאת הפד בקליבלנד, לורטה מסטר, התראיינה היום ל-CNBC ואמרה כי הכלכלה בארה"ב עברה את המבחנים של הפדרל ריזרב ויכולה לעמוד בהעלאת ריבית: תעסוקה מלאה ואינפלציה, שהיא "די בטוחה" שתגיע ליעד של 2%.

לא רק בארה"ב, גם באירופה - בכירי הבנק המרכזי האירופאי הביעו דאגה בפגישתם בחודש שעבר שצעדי התמרוץ לא מספיק משפיעים על הכלכלה האירופאית, כך עולה מפרוטוקול פגישת ה-ECB שפורסמה היום. הדבר מצביע על אפשרות להרחבה רבה יותר של המדיניות המוניטרית באירופה.

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני פתיחת המסחר נתוני תביעות האבטלה בשבוע החולף, שירדו ב-5,000 ל-271 אלף. עוד פורסם מדד הייצור של פילדלפיה, שעלה ל-1.9 נקודות בנובמבר לאחר קריאה שלילית של 4.5 נקודות באוקטובר. מדד האינדיקטורים המובילים עלה ב-0.6% באוקטובר, מעל הצפי לעלייה של 0.5%.

מחירי הנפט ממשיכים לעמוד במוקד. אתמול החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו מתחת ל-40 דולר לחבית וננעלו ברמה של 40.7 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט. היום ירד המחיר ב-0.5% נוסף והחוזים ננעלו ב-40.54 דולר לחבית.

 

אפל עמדה במוקד, על רקע המלצת הקנייה החזקה שהעניקו לה אתמול אנליסטים בגולדמן זאקס. מחיר היעד שהם העניקו לה עומד על כ-163 דולר, מחיר המשקף אפסייד של יותר מ-40%.

חברת התשלומים במובייל Square התחילה להיסחר היום בבורסת ניו יורק במחיר של 9 דולר למניה, מתחת לצפי בהנפקה של 11-13 דולר למניה, אולם מחירה זינק במהלך המסחר בשיעור דו ספרתי.

ע"פ דיווחים בתקשורת הזרה, פייזר ואלרגן מקדמות את המו"מ על מיזוג ביניהן, במסגרתה פייזר תשלם לבעלי המניות של אלרגן כ-380 דולר למניה.

חברת גילת , העוסקת בייצור ושיווק מוצרים ושירותים לרשתות תקשורת לווייניות, הודיעה היום כי חתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי ארוך טווח עם חברת CRRC, ספקית ציוד הרכבות הסינית. מטרת שיתוף הפעולה הינה לאפשר חיבור אינטרנט לכל רכבת המונעת על ידי הטכנולוגיה של CRRC בעולם. ההיקף הפיננסי של העסקה לא פורסם.