הטיפ היומי: החברה שמחויבת להציף לכם ערך

אילן שטרק, מנהל דסק ני"ע זרים בירושלים ברוקראז', ממליץ על  H&R Block

H&R Block/ צילום:בלומברג
H&R Block/ צילום:בלומברג

חברת שירותי המס H&R Block נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: HRB) בשווי של 10.1 מיליארד דולר. היא הגדולה בעולם בתחום שירותי מס, שירותים פיננסיים ותוכנות פיננסיות לציבור הרחב. פעילותה העיקרית היא שירותי הכנת טופסי החזרי מס, בין אם זה פנים מול פנים, או בעזרת תוכנה ייעודית בשיטת "עשה זאת בעצמך".

החברה, שנוסדה ב-1955, היא בעלת תשתית רחבה של 12 אלף משרדים בארה"ב, ונוכחות באוסטרליה, בקנדה, בברזיל ובהודו. H&R Block שמה דגש על הצבא האמריקאי עם משרדים ב-100 מבסיסי צבא ארה"ב ברחבי העולם, ו-43% מהחיילים והפורשים משתמשים בשירותיה.

בשנת הכספים 2015 לחברה היו הכנסות של 3.1 מיליארד דולר. ב-2015 נכנסו לתוקף שינויים בחוק ה-Affordable Care Act, הרפורמה במערכת הבריאות, שאמורים להשפיע על התעשייה בשנים הקרובות.

החוק מורכב ויש קשר הדוק בינו לחוקי המס. הוא נותן זיכויי מס כחלק מביטוח הבריאות. ההערכות הן כי השינויים בחוק עם רמת המורכבות הגבוהה שבהם ישפיעו על מספר רב של משקי בית ויגרמו למעבר של אוכלוסיות שהיו מטפלות בטופסי המס בעצמן לפנות לעזרה מקצועית, וכי H&R Block תהיה הנהנית העיקרית מהמגמות. גם אם לא יהיה שינוי דרמטי במספר הפונים, מורכבות התהליך תתמוך בהעלאת מחירים.

H&R Block סיימה את 2015 עם צמיחה של 1.8% בהכנסות ל-3.1 מיליארד דולר, עלייה של 12% בהכנסות ממוצרי התוכנה ל-228 מיליון דולר, EBITDA של 950 מיליון דולר ורווח נקי של 487 מיליון דולר.

לאחרונה הודיעה החברה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בשווי 3.5 מיליארד דולר, בתוקף עד 2019, מתוכם 1.5 מיליארד דולר בהצעת רכש מיידית בשיטת מכרז. את הרכישה היא מימנה בהנפקת אג"ח שהעלתה את רמת המינוף שלה.

לסיכום, H&R Block מעניינת להשקעה, שכן הנה בעלת מעמד של מובילת שוק בענף שאינו מחזורי, בסביבה רגולטורית תומכת. לחברה יש פעילות צומחת בתחום של מוצרים פיננסיים משלימים ובתחום הפעילות הבינלאומית. היא ממוצבת היטב בזכות מעמדה הבכיר בשוק בעל ביקוש קשיח יחסית, המניב תזרים מזומנים חזק ויציב. מניית החברה נסחרת לפי מכפיל 17.5 לרווחי 2016 ותשואת הדיבידנד היא 2.2%, והיא מעניינת בעיקר בשל מחויבותה להציף ערך לבעלי המניות.

* אילן שטרק, מנהל דסק ני"ע זרים בירושלים ברוקראז'

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם