חברת דלק רכב , יבואנית מכוניות מאזדה ופורד, סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה עם נסיגה ניכרת במכירת מכוניות, בעיקר מדגמי פורד. כמו כן נרשמה ירידה חדה ברווח הנקי, לאחר שבשנה שעברה נהנתה החברה מרווחים של מאות מיליוני שקלים משערוך ומכירת מניות יצרנית מערכות הבטיחות לרכב מובילאיי (Mobileye), שהונפקה בארה"ב.
בסיכום הרבעון השלישי צנח הרווח הנקי של החברה בקרוב ל-80%, והסתכם ב-57 מיליון שקל, ובסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווחיה הצטמקו ביותר ממחצית ל-343 מיליון שקל. בתקופות המקבילות בשנה שעברה נהנתה דלק רכב מהכנסות מימון של 244 ו-527 מיליון שקל בהתאמה, עיקרן ממניות מובילאיי.
בפעילות השוטפת, מכירת המכוניות של דלק רכב ירדה בסיכום רבעוני ב-23%, ועמדה על כ-5,100 מכוניות - מרביתן דגמי מאזדה, והיתרה פורד ו-BMW. נתון זה הוריד את נתח השוק של דלק רכב מ-11% ל-8%. על עיקר הנסיגה הרבעונית אחראי המותג פורד, שבו ירדו המכירות בקרוב ל-70%, והגיעו לפחות מ-650, לעומת יותר מ-2,000 מכוניות פורד שנמכרו ברבעון המקביל ב-2014.
"מלאי מצומצם"
הנסיגה הניכרת במכירות רכבי פורד הובילה לכך שהוא נותר מאחורי מותג היוקרה שמוכרת דלק רכב - BMW - שממנו נמכרו יותר מ-700 מכוניות ברבעון - נתון המשקף צמיחה של 10% ביחס לרבעון המקביל. גם במכירת מכוניות מאזדה חלה נסיגה, של 5.5%, לכ-3,700 מכוניות.
בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2015, מכירת המכוניות של דלק רכב ירדה ב-19% ל-18,746 מכוניות - 74% מהן רכבי מאזדה, ששמרו על יציבות ברמה של 13,900. גם בתקופה זו בולט המותג פורד לשלילה - עם צניחה של 70% במכירות ל-2,163 - שוב מתחת מכירות BMW לתקופה זו, שקפצו ב-48% ל-2,675. בין ינואר-ספטמבר 2015 נתח השוק של דלק רכב ירד מ-12% ל-9%.
הירידה הניכרת במכירות ושחיקת נתחי השוק בולטים במיוחד על רקע תקופת הפריחה שממנה נהנה שוק המכוניות הישראלי, ששובר שיאי מכירות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלתה הפעילות בשוק זה בקרוב ל-6% והגיעה ל-203,560 מכוניות. בדלק רכב התייחסו בקצרה למתרחש במותג פורד, והסבירו כי הירידה "נובעת מהעובדה שבתקופה זו נמכרו בעיקר כלי רכב מהמלאי הקיים שהיה מצומצם יחסית". עוד הוסיפו, כי "בשבועות הקרובים מתוכננות השקות של כלי רכב מדגמי פוקוס חדשה, אדג' ואקספלורר מתוצרת פורד".
המגמה השלילית במכירות הרכבים באה לידי ביטוי בשורה העליונה, עם מכירות שירדו ברבעון ב-14.5% ל-776 מיליון שקל, ובין ינואר-ספטמבר ב-11% ל-2.7 מיליארד שקל. למרות זאת, דלק רכב נהנתה משיפור של כ-4% ברווח הגולמי הרבעוני (167 מיליון שקל) וגם בשיעורו מהמכירות - מגמה המיוחסת בעיקר לשינוי תמהיל כלי הרכב שנמכרו. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הגולמי ירד בשיעור מתון של כ-2% ל-558 מיליון שקל.
במקביל לדוחות הודיעה דלק רכב על חלוקת דיבידנד של 65 מיליון שקל לבעלי המניות. מניית דלק רכב הוסיפה לערכה כ-20% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של 3.4 מיליארד שקל.
פילוח מכירת רכבי דלק רכב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.