אירופה ננעלה במגמה מעורבת אך רשמה עלייה בסיכום שבועי

מדד אמון הצרכנים הפתיע לטובה: עומד החודש על מינוס 6, לעומת תחזיות למינוס 7.5 נקודות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') במגמה מעורבת, אך בסיכום שבועי נרשמו עליות, ואירופה נעלה את השבוע הטוב ביותר זה חודש.

יו"ר ה-ECB נאם היום ודיבר על 3 סיכונים מרכזיים לכלכלה ולחזרת האינפלציה ליעד של הבנק המרכזי: החולשה בשווקים התפתחים, התאוששות איטית של הכלכלה והעוצמה הבסיסית של הכלכלה היא נמוכה באופן יחסי.

מדד אמון הצרכנים בגוש האירו השתפר יותר מהחזוי בנובמבר, והסנטימנט החיובי התחזק מהצפי לתמריצים נוספים מהבנק האירופי המרכזי, במטרה להילחם באינפלציה הנמוכה. מדד אמון הצרכנים טיפס למינוס 6 החודש, בעקבות קריאה מתוקנת של מינוס 7.6 באוקטובר. הכלכלנים ציפו למינוס 7.5.

מניית ברקליס נסחרה בירידה חדה על רקע הורדת דירוג המלצה ומחיר יעד מצד כלכלני מורגן סטנלי.

מניות חברות התעופה לופטאנזה ואיירפראנס-KLM נסחרו בעליות.

פרוטוקול ישיבת הפדרל ריזרב שפורסם השבוע עדיין ומד במוקד תשומת הלב, כמו גם נתוני מאקרו ודבריהם של בכירי הפדרל ריזרב.

"אנחנו עכשיו במחנה של דצמבר", מציינים כלכלנים בדויטשה בנק במזכר ששלחו אתמול ללקוחות הבנק. "פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד רמזו על הרצון העז של הפד להעלות את הריבית בדצמבר".

בורסות אסיה נסחרו היום (ו') בעליות.

נשיאת הפד בקליבלנד, לורטה מסטר, התראיינה אתמול ל-CNBC ואמרה כי הכלכלה בארה"ב עברה את המבחנים של הפדרל ריזרב ויכולה לעמוד בהעלאת ריבית: תעסוקה מלאה ואינפלציה, שהיא "די בטוחה" שתגיע ליעד של 2%.

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, אומר בראיון ל"גלובס" כי "אם כבר מדברים על ראלי סוף שנה, נראה לי שהשנה יש סיבות לא רעות בכלל לראלי שכזה, אז ההמלצה היא בהחלט להיחשף לאפיק המנייתי. הנתונים שתומכים בראלי סוף שנה הם ההתאוששות בכלכלת ארה"ב, כפי שמשתקף מפרוטוקולי הפד וכן מהאינדיקטורים הכלכליים, התאוששות באירופה והרגיעה בזירה הסינית. בנוסף, התיקון שהיה בחודשים אוגוסט-ספטמבר, הריבית האפסית והיעדר האלטרנטיבות להשקעה, כל אלו תומכים גם בראלי סוף שנה".

בטוקיו נרשמות ירידות במניות יצרניות הרכב, ביניהן טויוטה מוטור, הונדה ומאזדה מוטור.