במשך מאות שנים משתמשים בני אדם בלבנים כדי לסלול כבישים ולרצף מדרכות. מופע ריצוף הלבנים המרשים ביותר שנעשה בכל הזמנים הוא כמובן החומה הסינית אשר נבנתה ושופצה פעמים רבות מהמאה החמישית לפנה"ס ועד המאה השש עשרה לספירה כשבדרך קיפחו את חייהם לא מעט פועלים בשל העבודה הקשה.
החסרונות של בנייה בלבנים נעוצים אם כך בזמן הרב שעובר עד שמגיעים לתוצאות המיוחלות, כשגם שיטת העבודה עצמה מכבידה מאוד על גופם של הרצפים, שנאלצים לכרוע לעתים במשך יום שלם על הברכיים. מסיבה זו פותחו במשך השנים שיטות עבודה יעילות יותר כגון כבישי האספלט, אבל רוב המדרכות עדיין נעשות בריצוף לבנים.
חברה בלגית בשם RPS החלה לפתח ב-2012 את ROAD PRINTER - מכונה לריצוף כבישים ומדרכות - ולפני כחצי שנה היא נכנסה לפעילות של ממש.
הפועלים כבר לא צריכים להתכופף והם מעמיסים את הלבנים אל תוך פתח בחלק העליון של המכונה בעמידה ובנוחות, כשהמכונה מצידה מניחה פס לבנים מסודר להפליא.
ה-ROAD PRINTER נעה במהירות של 4 מטר לדקה ופועלי הריצוף מסוגלים להרכיב עד 500 מטר של דרך ביום ברוחב של עד 6 מטר. המכונה היא ירוקה ופועלת אך ורק על חשמל. אנחנו בטוחים שלא מעט רצפים ברחבי העולם מייחלים ליום בו יוכלו לעבוד עם מכונה מעין זו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.