רכבת ישראל מפרסמת היום (ה') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2015 ולשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, מהן עולה כי הרכבת רשמה ברבעון השלישי הכנסות בהיקף כ-558 מיליון שקל, עלייה קלה לעומת הכנסות של 544 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014.
הרווח הנקי ברבעון השלישי צנח ב-76% ל-7.5 מיליון שקל, לעומת 31.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברבעון נובעת גם מהוצאה חד פעמית של 8 מיליון שקל לעיריית חיפה בגין תביעה על תשלומי ארנונה, וכן בשל הוצאות לשכר עובדים.
התוצאות הושפעו משינוי חשבונאי שביצעה הרכבת בחודש יוני. כפי שמסבירה הרכבת, כפי שמסבירה הרכבת, נמצא כי אופן הטיפול החשבונאי בתקבולים מסויימים מתוקף ההסכם החדש בין החברה למדינה היה שגוי. החברה בחנה את מהותיות השגיאה שנתגלתה בדוחותיה הכספיים ביחס לתקופות הדיווח הרלוונטיות והגיעה למסקנה, כי אין בשגיאה האמורה בכדי להשפיע על אופן קבלת ההחלטות הכלכליות ו/או ניתוח הדוחות הכספיים האמורים על ידי המשתמשים בדוחות הכספיים.
ההכנסות מהסעת נוסעים ברבעון השלישי הסתכמו ב-203 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך 177 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של 14%. הגידול נובע מעלייה בכמות הנסיעות ברבעון ל-12.8 מיליון לעומת 11.7 מיליון נסיעות אשתקד.
עלות המכירות העבודות והשירותים ברבעון השלישי עלתה ל-516 מיליון שקל לעומת 478 מיליון שקל ברבעון המקביל.
את 9 החודשים הראשונים של השנה הרכבת סיימה ברווח של 245.7 מיליון שקל, צניחה של 83% לעומת רווח נקי של 1.5 מיליארד שקל ב-9 החודשים הראשונים של 2014. ההכנסות ירדו ל-1.6 מיליארד שקל לעומת 2.5 מיליארד שקל אשתקד, ירידה של 36%.
מספר הנסיעות עלה ב-9 החודשים הראשונים לכ-38.7 מיליון, גידול של כ-9% לעומת 35.5 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות מהסעת נוסעים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015 הסתכמו בסך של כ-578 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של כ-522.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-11%.
הרכבת טוענת כי ממוצע דיוק הרכבות בתשעת החודשים הראשונים של 2015 עמד על כ-95.4%, בדומה לשיעור הדיוק בתקופה המקבילה אשתקד.
הנהלת רכבת ישראל, יו"ר הדירקטוריון, חוסאם בשארה, ומנכ"ל החברה, בעז צפריר, מסרו: "רכבת ישראל ממשיכה להציג צמיחה וגידול בכמות הנוסעים, בפתיחת עולמות נוספים להובלת המטענים ושמירה על פעילות רווחית. בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הגיעה החברה לשיא חדש במספר הנוסעים היומי ואנו צופים את המשך הגידול בשימוש בשירות הרכבת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.