רק 92 מיליון בתי-אב בארה"ב מחוברים ל-ESPN נכון ל-3 באוקטובר 2015. אמנם נתון מרשים בפני עצמו, אך כזה שמהווה ירידה של 7 מיליון מנויים בתוך שנתיים בלבד - כך עולה מדיווח שהגיש לבורסה תאגיד וולט דיסני, הבעלים של רשת שידורי הספורט האמריקאית המצליחה.
הפעם האחרונה בה דיווחה ESPN על 92 מיליון מנויים בלבד הייתה ב-2006, כך שאובדן המחוברים בשנתיים האחרונות למעשה מחק לחלוטין את העלייה שנרשמה בשנים שעברו מאז.
על-פי חישוב שערכו אנליסטים בוולס פארגו, אובדן המנויים הזה יוביל את ESPN להכניס ב-2015 כ-700 מיליון דולר פחות ביחס למחזור של 2013, כאשר שורת ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) אמורה לספוג מכה של כ-200 מיליון דולר.
ESPN מהווה את מחולל הרווחים המשמעותי ביותר של דיסני: לפי בלומברג, בשנה האחרונה הייתה אחראית רשת הספורט על רווח תפעולי של 6.8 מיליארד דולר, 46% מסך הרווח התפעולי של דיסני.
ביום שישי, יום המסחר המלא הראשון לאחר הדיווח המטריד לבורסה, ירדו מניות דיסני בוול סטריט בשיעור של 3%, למחיר של 115.11 דולר למניה, זאת לאחר שבמהלך השנה האחרונה הן עלו ב-22%.
התחייבויות תשלומי רכישת זכויות השידור העתידיות של ESPN מוערכות בסך של 70 מיליארד דולר - יותר מכל רשת ספורט אחרת בעולם. לאחרונה נודע כי אובדן המחוברים יגרום ל-ESPN לפטר כ-350 עובדים, המהווים כ-4.3% ממצבת העובדים שלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.