20 קבוצות הפרמיירליג העבירו לסוכני שחקנים עמלות בשווי כולל של 129.9 מיליון ליש"ט בתקופה שבין ספטמבר 2014 לאוקטובר 2015. כך עולה מנתונים רשמיים שמתפרסמים באנגליה.
כהשוואה, בתקופה המקבילה שהסתיימה באוקטובר 2014 עמדו התשלומים של המועדונים לסוכנים על 115.2 מיליון ליש"ט, כאשר בשנה שלפני כן הסתכמו העמלות ב-96.6 מיליון ליש"ט.
בעונת 2013/14, האחרונה עליה דיווחו כלל המועדונים בדוחות הכספיים שלהם - עמדו ההכנסות הכוללות שלהם על 3.3 מיליארד ליש"ט - כך שניתן להעריך את שיעור הכספים השנתי שמגיע ל"מתווכים" בכ-4% מתוך המחזור הכולל.
הקבוצה הכי נדיבה לסוכנים בשנה האחרונה הייתה ליברפול - 14.3 מיליון ליש"ט. מנצ'סטר יונייטד במקום השני עם 13.8 מיליון ליש"ט, כאשר את החמישייה הראשונה משלימות מנצ'סטר סיטי (12.4 מיליון), צ'לסי (11.9) וארסנל (11.9). ווסטהאם במרחק ניכר במקום השישי (7 מיליון), בעוד את התשלום המינימלי העבירה לסוכנים העולה החדשה ווטפורד (1.6).
בליגת המשנה באנגליה (הצ'מפיונשיפ) - עמדו התשלומים לסוכנים בשנה האחרונה על 26.1 מיליון ליש"ט בלבד, בליגה השלישית (League One) על 3.1 מיליון, ובליגה הרביעית על מיליון ליש"ט. המשמעות: 92 המועדונים המקצעוניים באנגליה אחראים יחד על למעלה מ-160 מיליון ליש"ט ששולמו לסוכנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.