מכירות כלי הרכב של פולקסווגן בארה"ב בחודש נובמבר צללו ב-25%, לאחר שיצרנית הרכב עצרה את מכירות דגמי הדיזל שלה על רקע פרשת ה"דיזל-גייט" שטלטלה את עולם הרכב בחודשים ספטמבר-אוקטובר.
מארק מקנאב, סמנכ"ל התפעול של פולקסווגן בארה"ב, אמר כי "פולקסווגן עובדת ללא הפסקה על תיקון רכבי ה-TDI שנפגעו. בינתיים אנו רוצים להודות לסוכני הרכב וללקוחות שלנו על הסבלנות ועל הנאמנות שלהם".
הפרשה, נזכיר, התפרצה ב-18 בספטמבר, אז הרגולטורים בארה"ב גילו פערים משמעותיים בין תוצאות מבחני הפליטה הרשמיים של כלי רכב עם מנועי דיזל של פולקסווגן לבין תוצאות הפליטה בתנאי אמת. לאחר חקירה של הרשויות הודתה פולקסווגן כי התקינה תוכנה ייעודית במחשב המנוע, שמזהה שהרכב נמצא במבחן זיהום אוויר ומשנה זמנית את מאפייני המנוע כדי להפחית פליטה. במילים אחרות, החברה ניסתה להונות את מבחני התקינה הרשמיים.
מדובר ב-11 מיליון רכבים של החברה שפולטים מזהמים מזיקים בשיעור של עד פי 40 מהתקן האמריקאי. המשבר חתך כמעט 34 מיליארד דולר משוויה של החברה הגרמנית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.